روزنامه الصباح، گفتگو درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه و بررسی تحولات جنگ غزه را سرفصل رایزنی‌های رئیس جمهوری اسلامی ایران با مقامات ارشد عراق دانست.

 روزنامه  «الصباح» پرتیراژترین روزنامه عراق درباره سفر پزشکیان به این کشور گزارش داد: توسعه مناسبات دوجانبه بین دو کشور عراق و ایران و مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله استمرار جنایات رژیم صهیونیستی و تلاش‌های جاری برای توقف جنگ در غزه در سر فصل رایزنی‌های پزشکیان با «عبداللطیف رشید» رییس جمهوری و «محمد شیاع السودانی» نخست وزیری عراق قرار دارد.

این روزنامه افزود: سفر پزشکیان انعکاسی از تمایل دولت جدید ایران برای ارتقا مناسبات دوجانبه با عراق و فعال سازی تفاهمنامه‌هایی است که بین دو کشور به امضا رسیده؛ انتظار می‌رود طی این سفر نیز تعدادی اسناد همکاری بین دو کشور در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی امضا شود.

به نوشته روزنامه الصباح، پزشکیان با وجود ترافیک برنامه‌های کاری از جمله برنامه سفر به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل تصمیم به سفر به عراق گرفته که این امر نشان دهنده اهتمام ویژه دولت جدید ایران به توسعه مناسبات با عراق در زمینه‌های مختلف است.

الصباح به نقل از منابع در ریاست جمهوری ایران اضافه کرد: حجم مراودات تجاری و اقتصادی بین دو کشور به بالغ بر۱۰میلیارد در سال رسیده و دو کشور درصدد افزایش آن تا سقف ۲۰ میلیارد دلار هستند.

این روزنامه همچنین به نقش عراق در منطقه اشاره کرد و نوشت: باتوجه به نقشی که عراق در عادی سازی مناسبات بین ایران و عربستان ایفا کرد و میزبان دور اول گفتگو‌ها بین تهران و ریاض در بغداد بود و منجر به از سرگیری مناسبات دیپلماتیک بین دو کشور شد، مساله مناسبات ایران و جهان عرب در رایزنی‌های پزشکیان با رییس جمهور و نخست وزیر عراق این مسائل نیز مطرح خواهد شد.

الصباح اشاره کرد که مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی «عبداللطیف رشید» رئیس جمهوری و «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به بغداد سفر می‌کند و نخستین سفر خارجی او پس از تصدی پست ریاست جمهوری در ایران به شمار می‌رود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار است فردا چهارشنبه در راس هیاتی عالی رتبه وارد عراق شده و مورد استقبال رسمی دولتمردان این کشور قرار گیرد.

برچسب ها: عراق ، مسعود پزشکیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار