مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: قطعه پایانی و جدید الاحداث قم - نیزار به صورت آزمایشی بازگشایی شد.

حسین زنجیرانی فراهانی محور بزرگراهی قم – نیزار را یکی از محور‌های اصلی استان قم دانست که در یک دهه گذشته و در مراحل مختلف عملیات چهار خطه نمودن آن در دستور کار قرار گرفته بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم  با بیان اینکه چهار خطه نمودن ۱۰ کیلومتر از این محور، حدفاصل کیلومتر ۳۰ در محدوده روستای چشمه علی تا انتهای حوزه استحفاظی استان را آخرین عملیات اجرایی این پروژه بیان کرد و گفت:عملیات احداث این قطعه از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و امروز با هزینه ۵۰ میلیارد تومانی به صورت آزمایشی زیر بار ترافیک رفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم افزود: با تکمیل قطعه آخر محور بزرگراهی قم-نیزار و با افزایش تعداد خطوط ورودی و خروجی، به دو خط رفت و دو خط برگشت شاهد روان شدن ترافیک، افزایش ایمنی وکاهش زمان سفر در زمان اوج سفر و کم شدن تصادفات در محدوده تعریف شده خواهیم بود، که این امر رضایت مندی ساکنین محلی و گردشگران را به همراه خواهد داشت.

 زنجیرانی بازگشایی این قطعه را موجب برطرف شدن مشکلات ترافیکی و آمد و شد کارخانه سیمان و روستای نیزار و معادن اطراف حل و همچنین نزدیکتر شدن مسیر دلیجان به سمت قم و بالعکس و کاهش مصرف سوخت دانست و گفت: با ایجاد سایت‌های نهضت ملی مسکن طایقان و پرنیان شاهد افزایش تردد خواهیم بود که اهمیت وجود جاده ایمن و استاندارد برای ساکنین را دوچندان می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم  با اشاره به اینکه از این پس مسیر رفت خودرو‌های عبوری، از محدوده روستای چشمه علی تا انتهای حوزه استحفاظی و مسیر برگشت به سمت قم، راه موجود خواهد بود از تمامی رانندگان و خودرو‌های عبوری خواست؛ در هنگام عبور از محدوده امامزاده عبدالله (ع) و روستای چشم علی، از سرعت خود کاسته و ضمن توجه به تابلو‌های راهنمایی و اطلاعاتی، تعیین مسیر نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار