وزیر خارجه ترکیه در نشست اتحادیه عرب درباره جنگ غزه در قاهره شرکت می‌کند.

حزب عدالت و توسعه در ترکیه که خود را حامی جریانات اسلامی در جهان اسلام می‌داند از زمان رسیدن به قدرت در این کشور نقشی فعال در حمایت از فلسطین و انتقاد از رژیم صهیونیستی داشته است. جنگ غزه اکنون باعث شده است کشور‌های اسلامی به دنبال یافتن راهکاری برای پایان بخشیدن به توحش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان باشند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک دیپلمات ترکیه‌ای که نخواست نامش فاش شود امروز (دوشنبه) اعلام کرد: ترکیه قرار است وزیر خارجه خود را برای نخست بار طی ۱۳ سال گذشته به نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب به منظور بررسی جنگ غزه اعزام کند. این نشست قرار است فردا در قاهره، پایتخت مصر برگزار شود. 

این منبع خاطر نشان کرد: اتحادیه عرب به طور رسمی اقدام به ارسال دعوتنامه به هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه کرده است. این امر آشکارا نشان دهنده علاقه فزاینده به نقش منطقه‌ای آنکارا و بهبود روابط با اعضای اتحادیه عرب است. ترکیه نیز به دنبال افزایش روابط با این اتحادیه است. 

این منبع می‌افزاید: پیوند ترکیه با اعضای اتحادیه عرب می‌تواند به یافتن راهکار‌هایی برای پایان بخشیدن به مشکلات منطقه‌ای و استحکام بخشیدن به روابط آتی کمک کند. 

ترکیه با سوریه به دلیل دخالت در جنگ داخلی این کشور، با مصر به دلیل حمایت از اخوان المسلمین، و با عربستان سعودی به دلیل قتل فجیع خاشقچی طی سال‌های اخیر روابط تیره‌ای داشته است. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: ترکیه ، جنگ غزه ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار