رئیس شرکت پتروشیمی کارون گفت: ۹ گرید محصول ایزوسیانات جدید با کاربرد داخل را به تولید رساندیم.

علیرضا صدیقی زاده رئیس شرکت پتروشیمی کارون در بیست و دومین اجلاس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه صنعت نفت در انتهای مسیر مصرف قرار دارد گفت: نفت در افق آینده از مزیت‌های رقابتی در دنیا خارج می شود و این افق آینده خیلی دور نیست. از سوی دیگر هر ساله ناترازی گاز شرایط بدتری به خود می گیرد به گونه ای که به گفته برخی ها تا سال ،۱۴۱۰ مصرف گاز به حدی می رسد که دیگر خوراکی بر پتروشیمی ها نخواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه ۹۰ درصد صنعت پتروشیمی، گاز محور است, بیان کرد: اگر تغییر از گاز به سوخت مایع صورت نگیرد چالش هایی ایجاد خواهد شد. ما باید نفت را در داخل کشور در قالب تولید محصولات پتروشیمی مصرف کنیم و اگر شهرهای آینده را از گاز محور به نفت محور تغییر ندهیم، در آینده صنعت پتروشیمی نخواهیم داشت.

او  با اشاره به نامگذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری افزود: زمانی که رهبر کشوری نامگذاری های خاصی را مطرح می کند، هدف این نیست که سلسله کارهایی اجرا شود بلکه پایه گذاری روندی است که باید در سال های آینده ادامه یابد. مقام معظم رهبری از ۱۲ سال قبل بر روی سال ها، نامگذاری های اقتصادی داشتند که برخی آنها عمر دوازده ساله و برخی آنها سابقه یک ساله دارند و به جای ایجاد روندها در این نامگذاری ها، تنها به برگزاری همایش و برنامه ها بسنده شده است.

صدیقی زاده این شرکت پتروشیمی کارون را اولین تولید کننده ایزوسیانات خاورمیانه توصیف کرد و اظهار کرد: دومین کشور تولید کننده این ترکیبات آلی کشور عربستان و آمریکا انحصار تولید این محصول پتروشیمی است. از آنجایی که ایزوسیانات تولیدی این شرکت از سوی خارجی ها انجام می شد، این ترکیبات در حالی در ۹ گرید تولید می شد که در ایران کاربرد نداشت و با خلع ید خارجی ها از این شرکت، ۹ گرید ایزوسیانات جدید با کاربرد داخلی به تولید رساندیم.

وی اضافه کرد: این اقدامات موجب شد که تعداد  ۵ مشتری به ۱۰۰ مشتری افزایش یابد. یکی از معضلات شرکت های بزرگ مانند ما در حوزه اکوسیستم دانش بنیان این بود که شرکت های بزرگ امکان دانش بنیان شدن نداشتند که با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی این چالش مرتفع شد.

او پذیرش ریسک بالا و پتانسیل و امکانات بالا را مزایای به بازی گرفتن شرکت های بزرگ در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور بیان کرد و گفت: از سوی دیگر شرکت های بزرگ می توانند برای مجموعه هایی چون پارک های فناوری جهش های بزرگی را دارد.

رئیس شرکت پتروشیمی کارون عدم هماهنگی آیین نامه های معاملاتی شرکت های بزرگ با پارک های فناوری را از دیگر چالش ها دانست و افزود: انتظار می رود که مسئولان پارک ها نسبت به این آیین نامه ها آشنایی پیدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار