مشاور محترم وزیر در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: امسال ۱۰۸ هزار تجربه از سوی ۱۸۰ هزار فرهنگی در رویداد الفتا ثبت شده است.

علی پارسانیا، مشاور محترم وزیر در اجرایی‌سازی سندتحول بنیادین آموزش و پرورش در نشست خبری امروز با بیان این که در آموزش و پرورش ۴ خلا و مشکل داریم؛ در همین راستا رویداد الفتا برای رفع این مشکل برگزار می‌شود؛ گفت: یکی از خلاها این بود که مدارسی در کشور وجود دارد که معلمان و مدیران آن‌ به صورت ویژه در حال انجام کارهای آموزشی و تربیتی هستند ولی زحمات آن‌ها دیده نمی‌شود. ما نیازمند سازوکاری ویژه برای دیده شدن و شنیده شدن این عزیزان هستیم.

وی افزود: خلاء دوم این است که تجربیات خوب، الهام‌بخش و امیدآفرین در سراسر کشور توسط معلمان و مدیران شکل می‌گیرد اما متاسفانه در همان مدرسه و منطقه می‌ماند در حالی که باید این تجربه تکثیر شود. باید این تجربیات را شناخته و بشناسانیم.

پارسانیا با بیان این که تحول در نظام‌های اجتماعی، قله‌سازی از قهرمانان سومین خلا این وزارتخانه است؛ تصریح کرد: قهرمانی می‌تواند فضای جامعه را تغییر دهد که الگو شود. ما در آموزش و پرورش قهرمان داریم اما به قله تبدیل نمی‌شوند. الف‌تا برای قله‌سازی است.

او ادامه داد: خلا چهارم این بود که تمام کارهای تحولی وزارت آموزش و پرورش بخشنامه‌ای و از بالا به پایین بود.

او ادامه داد: ما نیازمند رابطه بین ستاد و صف برای تحول هستیم که یکی از نکات کلیدی است؛ الفتا به دنبال فضایی است که حرکت جمعی شکل بگیرد و معلمان میدان کاری را در دست بگیرد.

او با بیان این که سال گذشته ۱۶ هزار اثر در رویداد الفتا ثبت شد؛ افزود: امسال ۱۰۸ هزار تجربه از سوی ۱۸۰ هزار فرهنگی در رویداد الفتا ثبت شده است.

او با بیان این که رادیو الفتا نیز امسال طراحی شده؛ اعلام کرد: در این رویداد همچنین هر فرهنگی ۱۵ دقیقه تجربه خود را به کارشناس بیان می‌کند و میان این دو و میهمانان گفت و گویی شکل گرفته که این مبحث در وبلاگ  رویداد تلفنا منتشر می‌شود.

وی با بیان این که نمایشگاه رویداد الفتا در دوبخش تجربه و مدرسه  پیشتاز تحول برگزار می‌شود؛ افزود: در بخش مدرسه پیشتاز  ۹هزار مدرسه آثار خود را ثبت کرده که از این تعداد آثار ۶۲ مدرسه قبول شده و در این نمایشگاه غرفه دارند. در بخش تجربه  نیز ۸۵ تجربه ثبت شده که در غرفه حضور دارند.

پارسانیا اعلام کرد: نقشه راه سند تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی در یک سال کار تصویب و ابلاغ شده است. در این نقشه راه ۱۴۷ پروژه داریم که یکی از پروژه‌ها الف‌تا است.

در ادامه این نشست حسین علی مردان‌شاهی، مهراب رضایی، زینب کاویانی و خدیجه زارعی از مدیران و معلمان و برگزیدگان اولین رویداد الف‌تا بخشی از تجربیات خود را با رسانه‌ها در میان گذاشتند. 

گفتنی است که دومین رویداد الف تا از ۲۱ تا ۲۳ شهریور در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار