رییس حوزه هنری کردستان از برگزاری مراسم مولودی خوانی بزرگ کشور در قالب بیستمین یادواره عارف نامی کرد سید بهاء الدین شمس قریشی در مسجد دارالحسان سنندج خبر داد.

 اسعد فرهادی اظهار کرد: بیستمین یادواره عارف نامی کرد سید بهاء الدین شمس قریشی با همت و تلاش شورای طریقت کردستان و حوزه هنری استان روز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه مصادف با ۱۲ ربیع الاول میلاد فخر عالم حضرت محمد (ص) به باور اهل سنت و اولین روز هفته وحدت، از ساعت ۱۹ در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود.

رییس حوزه هنری کردستان، اجرای مولودی خوانی فولکلور وسنتی مناطق کردنشین را توسط هنرمندان و تربیت شده گان خانقاه‌های کردستان را مهم‌ترین آیتم‌های این برنامه معنوی خواند و گفت: گرامیداشت یاد و خاطره سید بهاء الدین شمس قریشی خالق مولودنامه، معراجنامه و شمس الغقائد به عنوان هنرمند عارف در انسجام بخشیدن و رونق بخشیدن به مولودی خوانی‌های مناطق کردنشین هدف دیگر این برنامه معنوی است.

 ماه ربیع الاول ماه مولود حضرت محمد (ص) در کردستان به عنوان ماه معنوی و شاد و ایامی عرفانی است و کردستانی‌ها از گذشته با برگزاری مولودی خوانی در خانه‌ها و تکایا و مساجد در تمام روز‌های این ماه با ذکر و یاد رسول الله و صدای موسیقی معنوی دف حال و هوایی متفاوتی به شهر‌ها و روستا‌ها بخشیده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار