اصناف و بازاریان علاوه بر تولید، توزیع کالا و ارائه خدمات به مردم، رسالت بزرگتری در حوزه اجتماعی دارند.

مدیر کل صنعت،معدن و تجارت کردستان گفت: اصناف و بازریان مجموعه بزرگی از نهادهای مردمی در سطح کشور بوده و قشر عظیمی را در سطح جامعه به خود اختصاص داده اند.در حال حاضر حدود ۹۰ هزار واحد صنفی در کردستان وجود دارند و این جامعه عظیم به مردم ارائه خدمت می کنند.

بختیار خلیقی بیان کرد: اصناف در دوران ۸ سال دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اساسی ترین و محوری ترین نقش ها را داشتند.بازاریان و اصناف سربازان خط مقدم اقتصادی کشور هستند و انتظار می‌رود با تمام توان در این خصوص به شکل احسن در کنار دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور گام بردارند.

وی با بیان اینکه رسیدگی و حل مشکلات اصناف باید یکی از اولویت‌های مسئولان باشد، افزود: بحث صدور مجوز ایجاد شهرک‌های صنفی تخصصی به صورت ویژه پیگیری شده و به همت مسئولان استان اکنون پنج مجوز برای شهرستان‌های مریوان، قروه و سنندج صادر شده است.

وی در ادامه‌گفت: انتظار می‌رود در آینده نزدیک در شهرستان دیگر استان شاهد ایجاد شهرک‌های صنفی تخصصی و ساماندهی صنوف آلاینده باشیم.

خلیقی بیان‌کرد: کردستان یکی از استان های ثروتمند کشور است و علاوه بر ظرفیت گردشگری و کشاورزی در حوزه معدن نیز در کشور حرف برای گفتن دارد.

برچسب ها: اصناف ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار