معاون شهرسازی ومعماری اداره کل راه و شهرسازی استان یزد گفت: استان یزد در زمینه تولید مسکن در برنامه بازآفرینی شهری رتبه دوم کشور را دارا است.

خسروآبادی معاون شهرسازی ومعماری اداره کل راه و شهرسازی استان یزدگفت: در حال حاضر در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده در استان یزد با اطلاعرسانی ها، میزان پروانه‌های صادر شده و باتوجه به آرای کمیسیون ماده صد (بحث تثبیت کاربری مسکونی) در بافت‌های فرسوده ومجموع ساخت و ساز‌ها استان یزد رتبه دوم کشور را دارا است.

وی ادامه داد: در برنامه تکلیفی که در مجموع در دو سال منتهی به سال، ۵ هزارو ۱۱۹ واحد مشمول طرح بوده که تعداد ۴ هزارو ۸۴۳ واحد در دست نوسازی است که در زمینه درصد تحقق برنامه ۹۵ درصد و با احتساب این عدد در برنامه تولید مسکن (به نسبت برنامه تعیین شده) در برنامه بازآفرینی شهری استان یزد رتبه دوم کشور را دارا است. 

معاون شهرسازی ومعماری اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، گفت: در زمینه تسهیلات بازآفرینی بافت‌های فرسوده دونوع تسهیلات داریم که نوع اول خودمالکی است که از روش تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن برای تولید ونوسازی استفاده می‌شود که مبلغ این نوع، تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومان با سود ۲۳ درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله وبا ۲ سال تنفس است.

خسروآبادی خاطر نشان کرد: نوع دیگر تسهیلات ترکیبی است که تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی و ۳۸۵ میلیون تومان است که ۳۸۵ میلیون تومان سهم دولت است که با بازپرداخت ۲۳ درصد و بدون سود است و ۵۵۰ میلیون تومان آن هم ۷ ساله با دوسال تنفس و ۵ سال بازپرداخت است. 

وی ادامه داد: مالکانی که قصد استفاده از این تسهیلات را دارند باید به سایت شرکت بازآفرینی شهری مراجعه کنند و سپس در قسمت تسهیلات بعد از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور، کد پستی ملک یا کد جام سند تک برگ را وارد کنند تا موقعیت ملک مشخص شود و درصورت مشمول بودن ملک، افراد مابقی اطلاعات را برای دریافت تسهیلات در سامانه وارد می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.