مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: ۲ پروژه آبرسانی در شهر یزد با اعتبار هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اعلام این خبر گفت: دو پروژه مخزن فدک و ۴۰ کیلومتر از خط انتقال رینگ شهری یزد با هدف تامین آب پایدار و بهبود افت فشار آب بخشی از شهر یزد آماده بهره برداری است.

او به نقاط مرتفع شهر یزد که به دلیل اختلاف ارتفاع دچار مشکل افت فشار آب بودند اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از این دو پروژه ۱۲۰ هزار نفر از جمعیت مناطق بالادست شهر یزد شامل صفائیه، مهر آوران، شهرک طوبی، شهرک اندیشه و همچنین روستا‌های بخش مرکزی یزد از بهبود فشار آب بهره مند می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد حجم مخزن فدک را ۳۰ هزار متر مکعب عنوان کرد و ادامه داد: این مخزن با هزینه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت آبفا در مدت ۳۳ ماه احداث شده است.

علمدار تصریح کرد: منبع تامین آب مخزن فدک چاه‌های یزدگرد، آب انتقالی و آب دریا است که با سه کیفیت شیمیایی متفاوت با هم مخلوط شده و در نهایت آب، با کیفیت استاندار و مطلوب در اختیار مشترکین این منطقه قرار می‌گیرد.

او اظهار داشت: رینگ بزرگ شهر یزد شامل ۱۷۰ کیلومتر خط انتقال و آبرسان است که ۴۰ کیلومتر آن با هزینه شش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اجرا و آماده بهره برداری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.