دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آینده آمریکا، گفت: اگر در انتخابات سال ۲۰۲۴ پیروز شود، افرادی را که متهم به «تقلب» در رابطه با شکست انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۰ کرده، تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

 تارنمای هیل، این اظهارات ترامپ را یکی آشکارترین تهدید‌های ترامپ تاکنون دانست.

ترامپ بار‌ها مدعی شد که در انتخابات سال ۲۰۲۰ تقلب شده، هر چند که شاهدی دال بر تقلب گسترده منتشر نشده است.

وی دموکرات‌ها را به «توطئه و تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ متهم کرد و گفت رقابت‌های سال ۲۰۲۴ میلادی، تحت «نظارت امنیتی حرفه ای» خواهد بود.

ترامپ در تارنمای اجتماعی متعلق به خود موسوم به تروث سوشال نوشت: وقتی در انتخابات پیروز شوم، افرادی که فریب خورده‌اند تا حد امکان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند، که شامل مجازات‌های حبس طولانی‌مدت می‌شود تا دیگر این فساد عدالت تکرار نشود.

وی خاطرنشان کرد که وکلا، فعالان سیاسی، اهداکنندگان، رای دهندگان و مقامات انتخاباتی همگی می‌توانند مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

ترامپ بار‌ها ادعا کرده که در انتخابات ۲۰۲۰ که وی در مقابل جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا شکست خورد، به طور گسترده تقلب رخ داده است.

وی حتی در دادگاه‌های آمریکا، نتیجه انتخابات را به چالش کشید، اما این ادعا‌های او به دلیل فقدان شواهد کافی رد شدند. دیوان عالی آمریکا به ویژه پرونده‌های انتخاباتی مختلفی را رد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار