استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کارگروه پیشبرد طرح‌های عمرانی با هدف سرعت‌بخشی در روند اجرای این طرح‌ها در استان تشکیل می‌شود.

غلامعلی حیدری در نشست شورای اداری شهرستان فارسان، اظهار داشت: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب کار‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای استان با مدیریت کارتابلی پیش نمی‌رود بلکه باید با انجام کار جهادی در مسیر توسعه گام‌های اساسی برداشته شود.

وی در خصوص تزریق اعتبارات طرح‌های عمرانی، افزود: پس از شهادت آیت الله رئیسی در تزریق اعتبارات خللی پیش آمد که با اتحاد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حال برطرف کردن این مشکل هستیم.

حیدری ادامه داد: با وجود تزریق نشدن به موقع اعتبارات، اما هیچ یک از طرح‌های عمرانی تعطیل نشد و با وجود برخی مطالبه‌های پیمانکاران طرح‌ها در جای جای استان فعال هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با همت و کار جهادی مدیران استانی برای بسیاری از طرح‌های عمرانی ماده ۲۳ گرفته شده است و باید با همتی دیگر شرایط برای آزادسازی اعتبارات انجام شود.

وی گفت: امروز وحدت راه‌گشای تمام مسائل استان است و همه باید در پیگیری مسائل استان متحد شویم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری سه جلسه در دولت چهاردهم با مجمع نمایندگان استان اضافه کرد: باید برای تحقق برنامه‌ها دولت چهاردهم را یاری کرد.

وی در خصوص برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین در شهرستان فارسان یادآور شد: این جشنواره ملی موجب ایجاد و تقویت وفاق، وحدت و همدلی بین اقوام و همچنین زمینه‌ای برای معرفی فرهنگ استان و ایجاد نشاط است.

حیدری در خصوص سد باباحیدر گفت: آبگیری سد باباحیدر می‌تواند نقش مهمی در تامین آب کشاورزی، صنعت و آشامیدنی در منطقه دارد.

وی همچنین بر ضرورت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و خانگی، اصلاح مخزن آب کرون و چلیچه، اصلاح شبکه آبرسانی فارسان، توجه به گردشگری و صدور مجوز‌های لازم بومگردی و مرمت آثار تاریخی، سرعت بخشی در روند اجرای طرح‌های نهضت ملی، اجرا و بازنگری طرح‌های هادی روستایی، اجرای نهضت آسفالت معابر روستایی و شهری با توجه به تامین زیرساخت‌ها از لحاظ اعتبار، قیر رایگان و ماشین آلات تاکید کرد.

حیدری همچنین تقویت و توسعه زیرساخت‌های ورزشی، اجرای فیبرنوری، تقویت زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و ضرورت تامین شبکه ارتباطی در این شهرک‌ها، توسعه زیرساخت‌های کشاورزی، فرهنگی، بهداشت و درمان، جذب سرمایه گذاران، رفع ناترازی برق با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، حمایت از عشایر و همچنین رفع مشکل مسکن بانوان سرپرست خانوار جونقان تاکید کرد.

ضرورت حمایت از جشنواره اقوام

هادی صالحی فرماندار فارسان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی اقوام ایران زمین از ۲۳ تا ۳۰ شهریورماه در این شهرستان گفت: این جشنواره در سه بخش نمایشگاهی، همایش‌ها و جشن‌های عمومی برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره ملی اقوام ایران زمین از جمله جشنواره‌هایی است که به ثبت ملی رسیده و نیاز است مورد حمایت مسوولان قرار گیرد.

صالحی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در قالب جشنواره ملی اقوام ایران زمین ۱۰ همایش تخصصی شامل شهدا و ایثارگران اقوام ایران زمین، زنان، رویداد جوانی جمعیت، فرهنگ، هنر و ادب در شهر جونقان، نشاط اجتماعی در شهر گوجان، معتمدان و متنفذان در بخش باباحیدر، اقتصاد اقوام بازرگانی در اتاق بازرگانی، پیاده روی عمومی و خانوادگی، شاهنامه‌خوانی، جشن ولادت و جشن‌های شبانه برگزار شود.

وی اظهار داشت: در جشنواره اقوام ایران زمین از ۱۲ استان عشایرنشین کشور حضور دارند که در بخش نمایشگاهی شرکت می‌کنند.

فرماندار فارسان با اشاره به اینکه در زمستان ۱۴۰۰ معادل ۳۰۰ مساله در این شهرستان احصا شد گفت: امروز گام‌های خوبی برای حل مشکلات این شهرستان برداشته شده است و این شهرستان امروز در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد.

وی افزایش سه برابری گلخانه‌ها، تعریف و اجرای ۱۰ مورد مجتمع دامداری، ۱۵۰ هکتار باغات دیم، افزایش میزان خرید گندم تضمینی از ۳۰۰ به ۲هزار و ۲۰۰ تن، پرداخت ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات کشاورزی، اجرای زیرساخت‌های شبکه‌های گازرسانی و برق مربوط به مجتمع دامداری، رفع مشکل بین مردم و دولت، بازگشت ۴۵۳ هکتار زمین به مردم، سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد ریالی شرکت شهرک‌های صنعتی در شهرک صنعتی جونقان و بهره‌برداری از ۱۰ زمین چمن مصنوعی را از جمله اقدام‌ها و گام‌های برداشته شده برای توسعه شهرستان فارسان عنوان کرد.

صالحی برضرورت همکاری در خصوص احداث مجتمع دامداری چهار هکتاری گوجان و مجتمع دامداری فیل آباد که با محیط زیست رد این خصوص مشکل وجود دارد تاکید کرد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شهید علیمردان‌خان بختیاری گفت: این تصفیه خانه ۴۸ هزار مترمکعب آب در ۲۴ ساعت شبانه‌روز تامین و همچنین کدورت آب آشامیدنی این شهرستان به زیر ۱۰ هزار می‌رسد.

فرماندار فارسان همچنین بر ضرورت برقرار بودن سهم آب آشامیدنی این شهرستان با بهره‌گیری سد غدیر بابا حیدر، محدودیت چاه‌های آب شرب این شهرستان به دلیل نداشتن استاندارد‌های لازم، تکمیل مخزن هزار مترمکعبی چلیچه، اصلاح شبکه‌های آب‌رسانی، سرعت‌بخشی در روند اجرای شهرک صنعتی شماره ۲ با توجه به صدور مجوز‌ها و همچنین ۱۲۰هکتار زمینی برای شهرک تولید برق در نظر گرفته شده است، تامین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ کارخانه آماده بهره‌برداری تاکید کرد.

صالحی در خصوص نهضت ملی مسکن اضافه کرد: هرچند به جز بخش باباحیدر که محدودیت زمین وجود دارد در مابقی شهر‌های فارسان این نهضت به خوبی انجام ودر حال پیگیری است، اما این شهرستان در بخش جوانی جمعیت باید تلاش بیشتری شود.

وی در خصوص سالن ورزشی ده‌چشمه و فیل‌آباد اظهار داشت: با توجه به محدودیت اعتبارات تملک دارایی بهتر است این مجموعه‌های ورزشی به مجموعه شهرداری و دهیای واگذار شود.

فرماندار فارسان همچنین بر ضرورت تعمیر و تجهیز سالن‌ها و واگذاری آنها به هیات‌های ورزشی مرتبط، اصلاح زمین چمن فارسان، تامین تسهیلات اشتغال‌زایی مستقل و بدون پشتیبان، تکمیل استخر شنای باباحیدر، واگذاری مجموعه ورزشی کارگران فارسان به هیات شنای شهرستان تاکید کرد.

صالحی گفت: امروز ۱۰۰ میلیارد ریال تجهیزات سینمایی شهرستان فارسان معطل انجام یک کار ذیحسابی است که انتظار می‌رود با رفع این مشکل شرایط تامین این تجهیزات در شهرستان فراهم شود.

شهرستان فارسان در ۳۵کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار