مدیر منطقه ۸ شهرداری قم با بیان اینکه مالک اصلی بسیاری از زمین‌های پردیسان دولت است، گفت: اراضی بایر این منطقه به منشأ گرد و غبار تبدیل شده است.

علیرضا مظفری،مدیر منطقه ۸ شهرداری قم  اظهار کرد: مساحت منطقه ۸ شهرداری قم تقریباً ۲۵۶۰ هکتار با جمعیت کنونی ۱۵۰ هزار نفری است. با اضافه شدن ساکنان واحد‌های ۵۶۰ هکتاری پس از ساخت نهضت ملی مسکن این جمعیت به حدود ۱۸۰ هزار نفر خواهد رسید.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار قوی در این منطقه وجود دارد، همچنین نیازمندی‌هایی نیز به چشم می‌آید و هرچند در سال‌های قبل اقدامات مهمی صورت گرفته، اما مأموریت‌های زیادی همچنان وجود دارد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری قم ادامه داد: مالک اصلی و عمده زمین‌های پردیسان دولت و اداره کل مسکن و شهرسازی است. ازاین‌جهت انجام اقدامات و طرح‌های عمرانی نیاز به هماهنگی‌های بیشتری دارد و این کمی سرعت کار و توسعه و عمران پردیسان را می‌کاهد.

مظفری با تاکید بر اینکه بسیاری از اراضی خالی پردیسان هنوز به مزایده برای فروش نرفته است و موجب ایجاد بسیاری بخش مهمی از گردوغبار‌ها است، گفت: امیدواریم با تعیین و تکلیف هرچه سریع‌تر دولتمردان، این مناطق نیز از بلاتکلیفی خارج شوند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در هر حال و هرزمانی آماده است تا با مشخص شدن شرایط اراضی بایر این منطقه اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری قم افزود: اگر زمین‌های این منطقه را دولت به شهرداری واگذار کند، تمام کاستی‌ها و نقص‌ها را نیز شهرداری برعهده گرفته است و انجام وظیفه می‌کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار