مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از بهره برداری نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی تا پایان امسال در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد .

فرزاد محمدی با اشاره به خودکفایی استان:در زمینه برق شرکت‌ شهرک‌های صنعتی افزود: میزان مصرف با میزان تولید برابری می‌کند و ناترازی برق در کشور ۱۵ هزارمگاوات است و محدودیت‌ها و سیاست دولت روی حوزه کشاورزی و صنعت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با انتقاد از اینکه قطعی برق خسارت واحدهای صنعتی را به دنبال دارد، گفت:چرا باید تولیدکننده و صنعتگر دچار خسارت شود؛ چنانچه ۴۰ روز برق آنها قطع می‌شود ۴۰ روز مشمول بخشودگی و مالیات شوند.

 وی با بیان اینکه دو روز در هفته مصوب شده که برق واحدهای صنعتی لرستان قطع شودافزود: براساس ماده ۱۶ قانون جهش تولید در راستای توسعه صنایع مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه بازار برای این صنایع و تولید برق پاک در محل مصرف، صنایع با قدرت مصرف بیشتر از یک مگاوات مؤظف هستند معادل یک درصد از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و این میزان در پایان سال پنجم حداقل به پنج درصد برسد.  

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: نیاز است در راستای قطع برق واحدهای صنعتی استان برنامه ریزی در نظر گرفته شود که برای تولید کنندگان و فعالان اقتصادی خسارت ناشی از قطعی برق جبران شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.