رویداد یادگیری و اشتغال با محوریت علم داده و هوش مصنوعی از امروز به مدت یک هفته در دانشگاه کردستان برگزار می شود.

این همایش به نقش فناوری داده وهوش مصنوعی در عرصه‌های مختلف کسب و کار تاکید دارد.

استاندار کردستان در آیین افتتاحیه این رویداد، بر لزوم دید کاربردی به این فناوری و استفاده از آن برای پیشرفت در همه حوزه‌ها تاکید کرد.

زارعی کوشا ادامه داد: امروز اگر نگاه سطحی به هوش مصنوعی داشته باشیم، این موضوع می‌تواند تهدیدی برای اشتغال به نظر بیاید، در حالیکه نیاز امروز جامعه قدم در راه فعالیت در این عرصه و ایجاد اشتغال و ظرفیت افزایی در این حوزه است.

وی گفت: دستگاه‌های مختلف باید در زمینه استفاده از هوش مصنوعی و حمایت از فعالان این حوزه همت کنند.

استاندار کردستان تاکید کرد: در استان با چالش‌های بزرگی مواجه هستیم، اما ظرفیت‌های ویژه و بزرگی نیز داریم که با استفاده درست از ظرفیت موجود، باید از چالش‌ها عبور کرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه به دلایل مختلف با محرومیت عارضی مواجه هستیم، یادآور شد: توجه به اشتغال به صورت انتزاعی، هیچگاه ما را به نتیجه نمی‌رساند و ظرفیت‌های موجود را به بلوغ رساند.

وی ادامه داد: اگر کردستان در نیمه دوم سال گذشته، رتبه اول کاهش بیکاری را در کشور کسب کرد و امسال برای اولین بار، نرخ بیکاری به ۸.۶ درصد رسید، ناشی از کار جمعی دستگاه‌ها و دلسوزی مدیران و همراهی مردم است.

لزوم اصلاح الگوی کشت در زمینه کشاورزی و استفاده از ابزار هوش مصنوعی برای پیشرفت در همه بخش ها، از دیگر مواردی بود که استاندار کردستان به آن اشاره داشت.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان هم در این مراسم با اشاره به اینکه این رویداد با حضورچهره‌های دانشگاهی ملی و بین المللی برگزار شد، گفت: شرکت کنندگان دراین مراسم به مدت یک هفته در کارگاه‌های مختلف فناوری داده وهوش مصنوعی شرکت می‌کنند.

فکور عنوان کرد: این پنجمین مدرسه مهارتی در کشور است که در سنندج برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: امروز نقش فناوری داده و هوش مصنوعی در عرصه های مختلف اجتناب ناپذیر است و مصادیق زیادی در تأثیرگذاری در اشتغال دارد.

برچسب ها: هوش مصنوعی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.