مسئول دبیرخانه رویداد الف‌تا گفت: در رویداد الف‌تا، معلمانی که در سال گذشته غرفه داشته‌اند، امسال در داوری الگوها به ما کمک می کنند.

علی پارسا نیا، مشاور وزیر و مسئول دبیرخانه رویداد الف‌تا در گفتگوی ویژه خبری گفت: باید یک تعریف از مدرسه خوب داشته باشیم تا بر اساس آن شاخص‌هایی را تبیین کنیم. در سند تحول برخی از اقدامات انجام شده است . یکی از کارها تصویب الگوی مد خوب است.

پارسا نیا ادامه داد: باید ارزیابی شود تا بفهمیم که چند درصد از مدارس جزء رتبه خوب و یا در سطح پایین تر در رویداد الف‌تا هستند.

وی افزود: در سال نخست رویداد الف‌تا، ۲۶ هزار اثر و در سال جاری حدود ۸۰۰۰ اثر دریافت کرده ایم. الگوهای تدریس را باید به این اثرها اضافه کنیم. در رویداد الف‌تا حدود ۱۸۰ هزار معلم جزء مخاطب ما بوده‌اند و پروفایل دارند.

وی تصریح کرد: تحول در نظام اجتماعی وقتی جواب می دهد که معلم و مدیر مدرسه، نگاه یکسانی داشته باشد و در رویداد الف‌تا،  معلمانی که در سال گذشته غرفه داشته‌اند امسال در برگزاری این رویداد شرکت کرده و در داوری الگوها به ما کمک می کنند.

پارسا نیا گفت: الف‌تا اجازه می دهد که رقابت های مختلف مطرح شود.در این رویداد با شاخص های متفاوتی مدارس را بررسی و ارزیابی می کنند.  

وی تاکید کرد: سند و نقشه راهی در اردیبهشت ماه امسال با ریاست شهید رئیسی  ترسیم شد که یکی از آنها رویداد الف‌تا است. آیین نامه مدارس تغییر کرده و دست مدیران نسبت به انجام کارها بازتر شده است. 

در ادامه موسی بیات، مدیر کل مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش های مجلس گفت: یکی از ایده های مهم سند تحول، مدرسه محوری است. این رویداد یک کار قابل تقدیر در مدارس مختلف است. 

وی بیان کرد: رویداد الف‌تا باعث شد تا مدارس ایده های خود را مطرح کنند. نمونه های مطرح شده با تلاش مدیران بوده است.

وی اضافه کرد: قوانین دست و پا گیری داشته است که مانع تحول در مدارس می شوند و باید برطرف شود. تمرکز زدایی از ستاد آموزش و پرورش باید داشته باشیم و اختیاراتی به مدارس واگذار شود. 

در ادامه، زینب کاویان برگزیده رویداد الف‌تا گفت: اکنون در حوزه غذا، ۱۰۰ محصول فناوری تولید و در زمینه گردشگری اقدامات خوبی در منطقه بندر گز که در این حوزه بکر بوده انجام شده است.

وی بیان کرد: آینده سازی در رویداد الف‌تا مهم است و سبب تحول در حوزه آموزش در مناطق خواهد شد.

برچسب ها: سند تحول ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار