قائم مقام اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال در طرح نماد ۶ میلیون دانش‌آموز غربالگری شدند.

مرتضی کریمی، قائم مقام اداره کل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه در مسیر رتبه‌بندی باید سند تحول بنیادین گام به گام اجرا شود، گفت: این سند برای دانش‌آموز، معلم و ارکان تربیت، فرهنگسازی و زمینه‌سازی ارتقای بهره‌وری در آموزش و پرورش را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه براساس این سند، باید به جایی برسیم که دانش آموز در بدو ورود به مدرسه درون برخی موقعیت‌های یادگیری قرار بگیرد تا حداقل یک مهارت را برای ایفای نقش در زندگی اجتماعی در حوزه حرفه‌های مختلف و مهارت‌های ارتباطی یاد بگیرد، افزود: در جامعه باید این فهم حاصل شود که تربیت دانش آموز سال ۱۴۰۳ با دهه ۶۰ و ۷۰ متفاوت است و متناسب با آن نقش تعریف شود و دانش آموز در فرآیند یادگیری و ایفای نقش موثر باشد.

قائم مقام اداره کل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان ناظر به معیشت معلمان نیست ادامه داد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، اصل و اساس در حوزه آموزش و پرورش، منزلت معلم است، ارزش زحمت و تلاش معلم قابل قیاس با فیش حقوقی آنها نیست، اما رتبه‌بندی معلمان شاهکار دولت شهید رئیسی بود.

کریمی با بیان اینکه در معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم با تاکیدات رئیس‌جمهور شهید برنامه‌های مناسبی در حوزه تجهیز و توسعه فضا‌های پرورشی و فعالیت‌های فرهنگی تربیتی مبتنی بر سند تحول طراحی و انجام شد گفت: در معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش، نقش دهی به دانش‌آموزان در قالب تشکل‌های دانش آموزی در دستور کار قرار گرفته که یکی از مهمترین بسترها، اردو‌ها است. در سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱، ۴ و نیم میلیون نفر در روز اردو داشتیم که در سال ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ به ۹ میلیون نفر در روز اردو رسیده که این اردو‌ها با هدف‌گذاری صحیح و متناسب با نیاز‌های روز جامعه با بکارگیری شیوه‌های کار با دانش‌آموزانی که در آینده نقش ایفا خواهند کرد، برگزار می‌شوند.

قائم مقام اداره کل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال در طرح نماد ۶ میلیون دانش آموز غربالگری شدند، ادامه داد: در این طرح سطح آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان بررسی و متناسب با آن اردو‌هایی طراحی شده است.

کریمی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان مهمترین دستگاه باید مورد نظر و تاکید مسئولان مختلف قرار گیرد، گفت: به این وزارتخانه به عنوان یک دستگاه مولد نگریسته شود.

وی با اشاره به اینکه معلم، دانش‌آموز و خانواده سه رکن هستند و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش باید متناسب با آنها باشد، افزود: دانش‌آموزان در مسیر ارزش‌های دینی و معلمان نیز در مسیر ارزش‌های انقلاب اسلامی قرار دارند و آموزش و پرورش به سمت پیشرفت در حال حرکت است، باید برای هر دانش‌آموز در مدرسه یک نقش اختصاصی تعریف کرد تا در جامعه و زندگی نیز به موفقیت برسد.

قائم مقام اداره کل فرهنگی هنری اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سه سال گذشته شاهد رشد معدل دانش‌آموزان بودیم، عنوان کرد: باید متناسب با سند تحول از حافظه محوری به سمت مهارت محوری حرکت کنیم.

کریمی در پایان با بیان اینکه سنجش میزان سطح علمی دانش آموزان با کنکور یک آفت است، اظهار کرد: آموزش و پرورش باید متناسب با ارزش‌ها و فرهنگ جامعه مسیر را به دانش‌آموز نشان دهد تا به انتخابگری دست بزند و متناسب با اندیشه‌های مختلف راه درست را برگزیند که در این فرآیند سند تحول بنیادن نقشه راه را روشن کرده است، لذا برای موفقیت باید از کار‌های شکلی فاصله گرفت و به کار‌های مدرسه محور پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار