مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در استان که اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت نکردند، برای جلوگیری از مشمول مالیات شدن نسبت به تعیین وضعیت و ثبت مشخصات خود اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به قانون دریافت مالیات از واحدهای مسکونی خالی گفت: ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در استان که اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت نکردند، خالی محسوب شده و باید برای جلوگیری از مشمول مالیات شدن نسبت به تعیین وضعیت و ثبت مشخصات خود اقدام کنند.

مجید صالحی امیر بیان کرد: برای تعداد زیادی از مالکان و صاحبان واحدهای مسکونی خالی شناسایی شده، پیامک ارسال کردیم تا نسبت به تعیین تکلیف این واحدها و جلوگیری از لحاظ مالیات بر واحدهای مسکونی خالی اقدام کنند.

وی افزود: عدم ثبت اطلاعات مالک و ساکنان واحد، علاوه بر در پی داشتن مالیات بر واحدهای مسکونی خالی، موجب عدم ارائه خدمات توسط دستگاه‌های دولتی خواهد شد.

صالحی امیر تصریح کرد: هم استانی‌ها برای بهره مندی و استفاده از خدمات دستگاه های دولتی، ضروری است نسبت به خود اظهاری و ثبت محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور اقدام کنند.

وی عنوان کرد: واحدهای مسکونی که اطلاعات اقامت و مالکیت آنها در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت نشده باشد، در حکم واحد مسکونی خالی محسوب و مشمول مالیات می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان افزود: همه مستاجران و مالکان باید در سامانه املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir نام نویسی و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنند.

وی همچنین گفت: ثبت نکردن اطلاعات محل اقامت، علاوه بر تلقی واحد مسکونی به عنوان خانه خالی و مشمول مالیات شدن، محرومیت از خدمات دستگاه های دولتی را در پی دارد.

صالحی امیر تصریح کرد: همه خدمات دستگاه‌های دولتی و سیستم بانکی خدمات خود شامل افتتاح حساب بانکی و صدور دسته چک، خدمات ناشی از اعمال سیاست‌های حمایتی، یارانه‌ای و کمک معیشتی، تعویض پلاک خودرو، فروش انشعاب آب، برق، تلفن و گاز طبیعی، ارسال اسناد و مدارک مانند گواهی نامه را فقط با گرفتن کد ملی و براساس کدپستی یا شرح نشانی یکتای درج شده در سامانه املاک و اسکان کشور ارائه می کنند.

وی ادامه داد: در نتیجه برای افرادی که اطلاعات محل اقامت اصلی خودشان را در سامانه ثبت نکرده باشند گرفتن خدمات از دستگاه‌های مختلف با مشکل مواجه خواهد شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان، برای تعدادی از هم استانی ها، پیامک اخطار مالیات بر خانه های خالی در حال ارسال است که این امر به دلیل عدم ثبت اطلاعات محل اقامت وی بوده است.

وی اظهار کرد: در صورت دریافت پیامک اخطار مالیات بر واحدهای مسکونی خالی، نخستین اقدام، ثبت اطلاعات سرپرست خانواده در سامانه املاک و اسکان کشور است و در صورت احراز صحت و درستی اطلاعات، از شمول مالیات خارج خواهد شد.

صالحی امیر گفت: همه شهروندانی که پیامک اخطار مالیات بر خانه‌های خالی را دریافت کرده‌اند می‌توانند در صورت هرگونه سوال یا ابهام با شماره پشتیبانی ۰۲۱۹۱۰۰۲۰۶۸ یا اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با شماره ۰۸۱۳۸۳۷۷۲۹۶ داخلی ۲۱۸ تماس بگیرند.

برچسب ها: راه و شهرسازی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.