سرپرست فرمانداری تویسرکان گفت: شهرستان تویسرکان از ۱۵ شهریورماه تا ۱۳ مهرماه سال جاری میزبان جشنواره ها و رویدادهای متنوع گردشگری، فرهنگی و هنری است.

یحیی خورشیدخانی افزود: هدف از برگزاری این مجموعه از جشنواره ها و رویدادهای گردشگری و فرهنگی، معرفی و رشد و توسعه توانمندی های شهرستان در بخش های مختلف به ویژه در حوزه تولید محصول جهانی گردو، صنایع مبل و منبت و فرش دستباف است.

وی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه مبل و منبت در روستاهای اشترمل، سید شهاب و جیجانکوه، نمایشگاه فرش دستباف، مراسم گردو تکانی و جشنواره نقاشی کودک و خانواده از مهمترین عناوین این رویدادها به شمار می روند.

خورشید خانی برپایی جشنواره خوراک ایرانی را از دیگر بخش های این مجموعه جشنواره ها برشمرد و ادامه داد: در این جشنواره ها و رویدادها شاهد حضور هیات های تجاری از کشورهای مختلف، برگزاری کلاس های آموزشی و نمایشگاه های متنوع خواهیم بود.

وی تصریح کرد: تویسرکان اکنون شهر جهانی گردو است و عنوان شهر ملی مبل و منبت را نیز به خود اختصاص داده و شایستگی این را دارد که بیشترین بهره وری اقتصادی و گردشگری را از این بخش ها نصیب خود کند.

خورشید خانی با اشاره به اینکه فرش دستباف در گذشته ای نه چندان دور یکی از منابع درآمدزایی در شهرستان تویسرکان به شمار می رفته و نماد گویایی از هنرمندی مردمان این شهرستان است، تاکید کرد: باید از تمامی توان و ظرفیت‌ها با همکاری همه مسوولان مرتبط دولتی و بخش خصوصی برای احیای این هنر-صنعت استفاده کرد.

برچسب ها: گردشگری ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.