مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران گفت: ۲۸ هزار خانوار دارای سه فرزند استان تهران در صف انتظار تخصیص زمین هستند که در تلاش برای تامین زمین هستیم.

قانون جوانی جمعیت یکی از مهم‌ترین قوانین در بحث افزایش جمعیت است که در سال ۱۴۰۰ براساس این قانون  تخصیص  زمین به خانواده هایی که فرزند سوم آنها  از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده، زمین رایگان واگذار کند.

البته شرط دیگری که سر راه متقاضیان دریافت این زمین‌ها وجود دارد، این است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند نباید آمار بالای ۲.۵ درصد داشته باشد.

براساس این گزارش یکی از شهرهایی که زمین به خانوارها واگذار می‌کند استان تهران است که طبق اعلام حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران به باشگاه خبرنگاران جوان روند تخصیص زمین به متقاضیان جوانی جمعیت ادامه دارد و در تلاش برای تامین زمین هستیم گفت: اما نباید این نکته فراموش شود که در استان تهران همانند سایر استان‌های کشور  زمین به میزان کافی وجود ندارد و در برخی از مناطق با مشکل کمبود زمین مواجه هستیم.

وی ادامه داد: ۳۱هزار متقاضی جوانی جمعیت در استان تهران داریم که تاکنون برای ۲هزار و ۵۰۰ خانوار قرارداد زمین منعقد شده است.

او بیان کرد: ۲۸ هزار متقاضی در صف انتظار زمین داریم که پیشنهاد می‌شود در حال حاضر سایت ثبت نام به صورت موقت بسته شود و بعد از تامین زمین برای متقاضیان در صف انتظار مجدد باز شود. 

طبق  آخرین آمارهای اعلام شده ۸۴ هزار خانوار در قالب طرح جوانی جمعیت صاحب زمین شدند.

در راستای اجرای این طرح و براساس آخرین اعلام وزارت راه‌و‌شهرسازی، تا اواخر بهار امسال بیش از ۷۴هزار قطعه زمین و اخیرا نیز ۱۰ هزار قطعه زمین به مشمولان این طرح تخصیص داده شده که آمار زمین‌های واگذارشده را تاکنون به بیش از ۸۴هزار قطعه رسانده است.

پیش از این اعلام شده بود که‌ هزینه آماده سازی هر قطعه زمین حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده و ارزش ریالی هر قطعه زمین ۲میلیارد تومان است که ممکن است  یک قطعه زمین به چند خانوار واگذار شود‌.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، تخصیص زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار