وزیر خارجه اردن خواستار تحریم تسلیحاتی گسترده تل آویو به منظور پایان بخشیدن به جنگ غزه شد.

حزب کارگر پیش از برگزاری انتخابات سراسری در انگلیس وعده داده بود در صورت پیروزی بکوشد جنگ غزه را پایان بخشد. با توجه به وجود لابی قدرتمند اسراییل در اروپای غربی، اکنون دولت انگلیس تنها به اقدامات نمادین از جمله تعلیق بخشی از مجوز‌های ارسال تسلیحات به تل آویو بسنده کرده است؛ موضوعی که باعث واکنش‌های بین المللی شده است. 

به گزارش الجزیره، اردن از تصمیم انگلیس برای تعلیق مجوز‌های ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی استقبال کرد. 

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در این باره در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: ما از دولت انگلیس می‌خواهیم تعلیق مجوز‌های ارسال تسلیحات به اسراییل را گسترش داده و از تمامی کشور‌ها می‌خواهیم تحریم‌های کامل تسلیحاتی را علیه تل آویو اجرایی کنند. 

در ادامه این پیام آمده است: تا زمانی که پیامد‌های جنگ برای اسراییل جدی نباشد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به جنگ در غزه و کرانه باختری پایان نخواهد بخشید. همچنین او هرگز نقض قوانین بین المللی و به خطر انداختن امنیت تمامی منطقه را متوقف نخواهد کرد. 

پیش از این وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اردن را متهم به ناتوانی در قاچاق تسلیحات از این کشور به کرانه باختری کرده بود؛ موضوعی که به شدت مقامات امان را به خشم آورده بود. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار