وزارت کشور اردن اعلام کرد که در حال پیگیری وضعیت ۲ راننده اردنی است که در رابطه با حادثه تیراندازی روز گذشته روی پل ملک حسین در اراضی اشغالی همچنان تحت بازجویی قرار دارند.

در حالیکه وزارت کشور اردن همچنان پیگیر وضعیت ۲ راننده اردنی تحت بازداشت رژیم صهیونیستی در پی حادثه تیراندازی روز گذشته است، وزارت خارجه این کشور نیز گفت تحقیقات درباره حادثه تیراندازی یک شهروند اردنی در ضلع فلسطینی پل «ملک حسین» را دنبال می‌کند.

خبرگزاری اردن گزارش داد که ۱۰۶ کامیون پس از آزادی رانندگان آنها که پس از مدت کوتاهی در پی حادثه تیراندازی توسط اسرائیل، بازداشت شده بودند به اردن بازگشتند.

همچنین وزارت خارجه اردن اعلام کرد: تحقیقات درباره حادثه تیراندازی یک شهروند اردنی در ضلع فلسطینی پل ملک حسین در حال پیگیری است.

براساس بیانیه وزارت خارجه اردن، بررسی‌های اولیه تاکید دارد حادثه‌ای که در آن عامل تیراندازی کشته شد یک اقدام فردی بوده است.

این وزارتخانه افزود: ما بر موضع قاطع اردن در رد و محکوم کردن خشونت و هدف قرار دادن غیرنظامیان به هر دلیلی تاکید می‌کنیم. ما بر موضع اردن تاکید می‌کنیم که خواستار رسیدگی به همه علل و گام‌های تشدید کننده خشونت است.

در این رابطه نیرو‌های امنیتی اردن اعلام کردند که پل ملک حسین برای سفر فردا در ساعت ۱۰ بازگشایی شده ولی برای حرکت کامیون‌های باری بسته می‌شود.

سرهنگ «عامر سرطاوی»، سخنگوی اداره امنیت عمومی اردن (وابسته به وزارت کشور)، در بیانیه‌ای گفت: پل ملک حسین روز دوشنبه ساعت ۱۰ صبح (۷:۰۰ به وقت گرینویچ) برای انجام سفر‌ها باز می‌شود. در حالی که برای حمل و نقل بار بسته باقی می‌ماند.

وی از مسافران خواست برای صرفه جویی در وقت و تلاش خود به دستورالعمل‌ها پایبند باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار