کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: برای نتانیاهو آزاد کردن گروگان‌ها اولویت ندارد و این نقطه اختلاف اسرائیل و آمریکاست.

معراجی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره صحبت‌های شب گذشته بایدن و ابراز نارضایتی وی از نتانیاهو برای عدم دستیابی به آتش بس گفت: از به ندرت زمان‌هایی است که باید صریح گفت که دولت نتانیاهو تلاش کافی را به منظور تحقق آتس بس در غزه و آزاد کردن گروگان‌ها انجام نداده است و این نشان دهنده افرایش انتقاد‌ها به دولت نتانیاهو حتی در میان آمریکایی‌ها است.

وی ادامه داد: در سرزمین‌های اشغالی انتقاد‌های گسترده‌ای به نتانیاهو و حتی دولت آمریکا وجود دارد. از نظر آمریکایی‌ها حمایت از اسرائیلی‌ها سیاستی فراحزبی است و فرقی نمی‌کند چه کسی در مسند قدرت است. سیاستی هم که بایدن در پیش گرفته به این منظور است که نشان دهد از حمایت از اسرائیل دست نکشیده و تنها وجود نتانیاهو را مانع از تحقق آتش بس می‌داند.
 
معراجی افزود: اما برای نتانیاهو و دولتش آزاد کردن گروگان‌ها اولویت ندارد و این نقطه اختلاف این دو دولت است و هدف آمریکا هم از تحقق آتش بس آزاد کردن گروگان‌ها است که، اما این موضوع چندان برای نتانیاهو اهمیتی ندارد.
 
وی تصریح کرد: فراموش نکنیم امروز در شرایط انتخابات آمریکا هستیم و هرگونه اظهار نظر خصوصا در سیاست خارجی تاثیر زیادی در شرایط موجود و اقتصاد آمریکا دارد و موضوع ادامه جنگ در غزه  نیز بسیار اهمیت دارد.
 
معراجی دربار اوضاع داخلی آمریکا و تاثیر آن بر انتخابات آمریکا اظهار کرد: بحث اقتصاد موضوع چالش برانگیز در موضوع انتخابات آمریکا بوده است و همه نامزد‌ها سعی می‌کنند موضع طرف مقابل را ضعیف بدانند و شرایط و برنامه‌های خود را موفق بدانند و مطرح کنند.
 
کارشناس مسائل بین‌الملل در انتها گفت: کامالا هریس معاون رئیس جمهور فعلی است و ترامپ هم برای ۴ سال تجربه ریاست جمهوری را داشته است. هریس کارنامه دولت فعلی را موفق می‌داند، دقیقا بر خلاف سخنانی که ترامپ می‌گوید و همان موفقیت‌ها را به عنوان شکست می‌داند و می‌گوید در صورت رسیدن به قدرت  اقدامات بایدن و کامالا هریس را ادامه نمی‌دهد و راه‌های دیگری را اجرایی می‌کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار