کارشناس مسائل منطقه گفت: تندروهای رژیم صهیونیستی دنبال این هستند تا بتوانند مردم کرانه باختری را از این منطقه کوچ داده و شهرک‌سازی و شهرک نشینی را رونق دهند.

حملات جدید صهیونیست‌ها در کرانه باختری واکنش‌های بسیاری را از سوی مقامات بسیاری از کشور‌ها به دنبال داشته و خواستار توقف این جنایت‌ها شده و نسبت به تبعات این اقدامات هشدار داده‌اند.

وزیر خارجه اردن در ارتباط با اقدامات صهیونیست‌ها در کرانه باختری تاکید کرده که تجاوزات خونین کنونی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری بخشی از طرح تشدید تنش است که اشغالگران صهیونیست با راهبرد یک باور نژادپرستانه افراطی انجام می‌دهند. 

وی همچنین از جامعه جهانی خواست که فورا برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی و محافظت از ملت فلسطین در برابر اشغالگران، کشتار و اقدامات قلدرمآبانه آنها اقدامی اتخاذ کرده و منطقه را از پیامد‌های فاجعه‌بار آن دور سازد.

همچنین «محمود مرداوی» از رهبران جنبش حماس درباره عملیات الخلیل که به کشته شدن سه پلیس رژیم صهیونیستی منجر شد، گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مسؤولیت تنش‌ها را برعهده دارد. سیاست‌های جنایتکارانه نتانیاهو با مقاومت بیشتری روبرو خواهد شد.

وی ابراز داشت که تلاش برای خرید زمان و تحمیل حقایق از طریق تصمیمات و اقدامات با مقاومت و تنش بیشتر مواجه خواهد شد.

حاشیه‌سازی رژیم صهیونیستی برای استمرار کشتار در غزه

«سیدرضا صدرالحسینی» کارشناس مسائل منطقه با اعتقاد به این‌که حملات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با هدف حاشیه‌سازی این رژیم برای استمرار کشتار در غزه انجام می‌شود، در ارزیابی خود از تحولات کرانه باختری و جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی با توجه به بن بست راهبردی که در نوار غزه با آن رو به رو شده، جبهه جدیدی را باز کرده تا بتواند حاشیه‌سازی برای استمرار کشتار خود در غزه داشته باشد و به شکل دیگری فشار بیش‌تری به فلسطینیان وارد کند و انتقام خود را از حمایت کرانه باختری از مردم غزه بگیرد. 

وی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم در طول ۱۰ ماه گذشته مردم کرانه باختری و مقاومت کرانه به خصوص در جنین همراهی کامل با مقاومت و مردم غزه نشان داده بودند، تلاش‌شان این بود بخشی از توان نیروی نظامی رژیم صهیونیستی را در منطقه کرانه صرف کنند و به نوعی آنها را در آنجا معطل نگه دارند. در واقع یک سوم نیروی نظامی رژیم صهیونیستی برای کنترل حرکت‌های ضد صهیونیستی در کرانه باختری در این منطقه مستقر بودند به همین دلیل به دنبال بهانه‌ای برای سرکوب اقدامات انقلابی در کرانه باختری بود.

تلاش صهیونیست‌های تندرو برای رونق شهرک‌سازی در کرانه باختری

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: در نظر داشته باشیم تندرو‌های رژیم صهیونیستی دنبال این هستند تا بتوانند مردم کرانه باختری را از این منطقه کوچ داده و شهرک‌سازی و شهرک نشینی را رونق دهند.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: اقدامی که رژیم صهیونیستی انجام داده، لطمات قابل توجهی را به ارتش این رژیم وارد کرده، پیامد‌های این اقدام قطعا گریبان نتانیاهو و ارتش تا دندان مسلح آن را خواهد گرفت، به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی بعد از انجام این جنایت‌ها به دنبال بهانه‌ای است تا بتواند اقداماتش را کاهش دهد همچنان که نیروهایش را از جنین به دلیل صدمات قابل توجه به عقب راند.

عملیات رژیم صهیونیستی در جنین

وی با بیان این‌که اقدامات رژیم صهیونیستی برای انتقام‌گیری از اقدامات مقابله به مثل در طول ۱۰ ماه گذشته بوده، اظهار کرد: با آمادگی‌های قابل توجهی که در کرانه باختری به وجود آمده و امکان دسترسی مقاومت کرانه به امکانات مورد نیاز اعم از مواد غذایی و تسلیحات را فراهم آورده، احتمالا رژیم صهیونیستی نتواند بیش از چند روز به جنایت‌هایش ادامه دهد.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.