کاربران در توییت‌هایی با توجه دادن به بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه‌الله) از مسئولان خواستند در حوزه هوش مصنوعی و ایجاد زیرساخت‌های آن در کشور توجه دوچندان داشته باشند.

تذکرات مکرر رهبر معظم انقلاب در باره لزوم انجام کار‌های زیرساختی در حوزه هوش مصنوعی و بسنده نکردن به صرف بهره‌مندی از این تکنولوژی نوظهور مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. کاربران در توییت‌هایی با توجه دادن به بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه‌الله) از مسئولان خواستند درباره این تکنولوژی و ایجاد زیرساخت‌های آن در کشور توجه دوچندان داشته باشند. آنها همچنین از توجه رهبر انقلاب به علوم نوین و سابقه این توجه در مسائلی همچون نانو، سلول‌های بنیادی و... نوشتند. در ادامه بخش‌هایی از نوشته‌های کاربران در این خصوص را مرور کرده‌ایم. 

 حسن مکاری:

مقام معظم رهبری در دیدار اخیر هیئت دولت به موضوع هوش مصنوعی تأکید مهمی داشتند و در عزاداری دانشجویان در روز اربعین نیز بر لزوم زمان شناسی تأکید فرمودند، اما هنوز برخی رفقا درگیر دعوای جلیلی_قالیباف هستند؟! خدا وکیلی از این همه ولایتمداری دردشون نمی‌گیره؟!

 بابک نگاهداری:

هوش مصنوعی با بهبود الگوریتم‌های تصمیم‌گیری و تحلیل داده‌ها، جنگ‌های مدرن را متحول کرده؛ اقتدار ایران در توسعه سیستم‌های هوشمند و پیشرفته، نشان‌دهنده توانایی بالای کشور در این حوزه است. تمرکز بر پژوهش‌های نوآورانه می‌تواند جایگاه ایران را در این میدان، تثبیت کند. #جنگ_هوشمند

 عبدالله گنجی:

هوش مصنوعی و تجاری شدن آن از جدیدترین دستاورد‌های بشری است که هنوز ایران را جدی درگیر نکرده. برایم جذاب است که رهبری در این موضوع از مسئولان تخصصی جلوترند و دغدغه دارند. به هیئت دولت گفتند فقط بهره‌برداری از آن کافی نیست باید زیرساخت را ایجاد و خودمان مرجع باشیم. #تجربه_وابستگی

 علی بیطرفان:

رهبر انقلاب: «اگر به لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی نرسیم ممکن است در دنیا آژانسی برای هوش مصنوعی مثل انرژی اتمی تشکیل دهند و مانع پیشرفت کشور شوند.» شک ندارم مردم آینده ایران وقتی در صفحات تاریخ به اسم سیدعلی خامنه‌ای میرسن از او به عنوان یکی از بهترین رهبران تاریخ ایران یاد می‌کنند. دقیقاً مثل بحث هسته‌ای، هوش مصنوعی رو هم خود آقا شخصاً پیگیرشه. 

 محمدحسین چاووشی:

حضرت آقا رسماً فرماندهی مسئله هوش مصنوعی که یکی از جدید‌ترین تکنولوژی‌های دنیاست رو به عهده گرفته و داره دستور میده که تا اولشه، جزو برترین‌های جهان بشیم. به این میگن آینده‌بینی رهبری برای پیشرفت جامعه!

 محمدصالح سلطانی:

صحبت‌های رهبر انقلاب درباره هوش مصنوعی دقیق، راهبردی و بینش‌ساز بود. امیدوارم لابه‌لای سایر بخش‌های دیدار مهم امروز گم نشود. 

 امیر فروغی:

رهبری صحبت‌هایی داشتند؛ از جمله در مورد کابینه، عملکرد شهید رئیسی و...، اما به نظرم مهم‌ترین صحبت‌های ایشون در هوش مصنوعی بود! کاش چند مسئول دلسوز به معنای واقعی حرکتی کنند که اگر دیر اقدام کنیم ممکنه تو این مسئله ۱۰۰ سال عقب بیفتیم. 

 سیدعلی اکبر مطهری:

راهبرد کشور در توسعه هوش مصنوعی تمرکز بر موج‌های آینده آن و عدم تمرکز بر موج‌های فعلی مانند generative ai است. از نظر توسعه زیرساخت نیز طرح‌های توسعه‌ای مشترک با کشور‌های پیشرو در حوزه ai می‌تواند علاوه بر رفع نیاز‌های کشور از نظر تجهیزات سخت افزاری به توسعه توان فنی آن نیز منتهی شود. 

 هاتف خرمشاهی:

آقایان هر موقع «صندلی بازی و افتتاح ساختمان‌های گران و لوکس» بی‌خاصیت «به اسم ملی به رسم میلی» تموم شد، فرمایشات رهبری را در مورد هوش مصنوعی جدی بگیرید و مختصری هم کار زیرساختی و علمی واقعی کنید. از اسلاف درس عبرت بگیرید که السعید من التعزه من غیره!

 میثم سیدی:

ان‌شاءالله که گوش شنوایی باشه و مدیران این اهمیت رو درک کرده باشند. کمتر از دو سال فرصت داریم. #هوش_مصنوعی

منبع: روزنامه جوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
به این کاربران مجازی بگید فیلترشکن خود را خاموش کنند و در رسانه های فیلتر شده فعالیت نکنند
Iran (Islamic Republic of)
علی ثنایی
۰۸:۱۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
با سلام
اولین اقدام رفع فیلترینگ می باشد. با فیلترینگ اینترنت معنا ندارد چه برسد به هوش مصنوعی!!!!!!
آخرین اخبار