معاون هماهنگی امور اقتصادی وگردشگری استانداری مازندران بر تشدید نظارت بر فعالیت واحد‌های خبازی و ارتقای کیفیت نان تاکید کرد.

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی وگردشگری استانداری مازندران با تاکید بر تشدید نظارت بر فعالیت واحد‌های خبازی و ارتقای کیفیت نان از فرمانداران خواست ترتیبی اتخاذ شود با رعایت دستورالعمل‌ها و ضوابط ابلاغی ضمن تلاش برای افزایش کیفیت نان با اخلال گران تامین آرد و نان در شهرستان‌ها برخورد قانونی صورت گیرد.

او همچنین از تشویق خبازان با پخت نان با کیفیت خبر داد و از اتحادیه خبازان خواست نسبت به ارزیابی عملکرد واحد‌های خبازی اقدام و نانوایانی که پخت نان با کیفیت و ماکول دارند مورد تقدیر و تشویق قرار گیرند.

عباسعلی وفائی نژاد دبیر کارگروه آرد و نان و مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران نیز در راستای تاکیدات استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری، گفت: با توجه به تعطیلات نیمه شهریور، گروه‌های رصد و پایش عملکرد واحد‌های خبازی متشکل از دستگاه‌های نظارتی شهرستان‌ها موظف شدند ضمن انجام بازرسی‌های سرزده از سطح نانوایی‌ها عملکرد این واحد‌های صنفی را ارزیابی و نتیجه را به مراجع ذیربط گزارش نماید.

او با اشاره به تاکید استاندار مازندران بر افزایش کیفیت پخت نان در استان، افزود: به منظور افزایش مهارت‌های نانوایان در عمل آوری آرد و پخت نان با کیفت، اتحادیه خبازان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های لازم برای پخت نان با کیفیت اقدام خواهد کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران همچنین گفت: عملکرد واحد‌های خبازی که نان با کیفیت و ماکول پخت می‌نمایند مورد تشویق و تقدیر قرار خواهد گرفت.

او افزود: هماهنگی‌های لازم با تعزیرات حکومتی و سایر مراجع قضایی ذیربط به عمل آمد تا بدون هیچگونه مسامحه با عوامل متخلف و مخل در امر تامین و توزیع آرد و پخت نان برخورد قانونی صورت گیرد.

دبیر کارگروه آرد و نان استان مازندران همچنین گفت: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی و تاکید معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری، در صورت تکرار تخلف از سوی واحد صنفی، موضوع در کارگروه آرد و نان شهرستان مطرح و نسبت به قطع سهمیه آرد و انتقال آن به نزدیکترین واحد خبازی و یا صدور پروانه کسب برای افراد متقاضی جدید که مسئولیت پذیر باشند اقدام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار