قناعت گفت: با اجرای طرح‌های کلان در نهبندان، این شهرستان به دروازه توسعه خراسان جنوبی تبدیل شده است.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در مراسم گرامیداشت هفته نهبندان که به مناسبت سالروز سفر مقام معظم رهبری به نهبندان برگزار شد، گفت: ۷ شهریور سال ۱۳۷۸ در سفر رهبر انقلاب به نهبندان، شاهد توجه ایشان به این منطقه بوده ایم و این حضور می‌خواهد به مدیران نشان دهد که باید ضعف‌های مناطق محروم رفع شود.

او با اشاره به اینکه مردمان مناطقی مانند نهبندان در صحنه‌های مختلف حضور فعال داشته اند، افزود: در دولت‌های مختلف کار‌های زیادی در این شهرستان پیگیری شده و شاهد سفر مدیران زیادی بوده ایم که به پیشرفت منطقه منجر می‌شود.

قناعت با بیان اینکه دغدغه مدیران قبلی نیز حوزه راه آهن و آب بوده است، اظهار کرد: طرحی مانند طرح راه آهن نیازمند اعتبارات کلانی است که با پیگیری مسئولان استان تأمین اعتبار صورت گرفت که ثمره آن، ایجاد اشتغال و تحول در منطقه شرق کشور خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: انتقال آب از دریای عمان و انتقال گاز از دشتک به نهبندان نیز دیگر طرح‌های مهم است که در حال پیگیری است.

او با بیان اینکه نهبندان در ۳۰ ماه گذشته به دروازه توسعه استان تبدیل شده است، عنوان کرد: ۳ ابرطرح در این منطقه پیگیری می‌شود که به توسعه شهرستان و استان می‌انجامد.


بیشتر بخوانید


قناعت با اشاره به نهضت ملی مسکن گفت: با اجرای این طرح، در کنار هر شهری، شهر دیگری در حال ساخت است که نیازمند زیرساخت است و برای آماده سازی آن‌ها نیز کار در حال انجام است و به گونه‌ای نیست که کسی از نبود این‌ها دلسرد شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۷۰ کیلومتر دوبانده سازی در دولت سیزدهم انجام شده است، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا شروع دولت سیزدهم مجموع راه‌های دوبانده شده در استان ۷۲۰ کیلومتر بوده که در دولت سیزدهم پیشرفت چشمگیری داشته است.

ضرورت تأکید بر تأمین نیروی انسانی کارآمد و متخصص

نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز نهبندان به مناسبت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به نهبندان گفت: یکی از دغدغه‌های این منطقه نیروی انسانی است که از دولت چهاردهم انتظار داریم از نیرو‌های بومی استفاده کنند.

او افزود: باید برای تربیت نیرو‌های متخصص به آموزش و پرورش تأکید ویژه شود و به دوره‌های مختلف تحصیلی توجه کرد

نخعی بیان کرد: در برخی مناطق شهرستان نهبندان نیازمند زیرساخت‌های آموزشی هستیم تا دانش آموزان بتوانند تحصیل مطلوبی داشته باشند که نتیجه این آموزش، تأمین نیروی انسانی متخصص و کارآمد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار