مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۲.۵ برابر سهمیه ابلاغی به استان، زمین و تسهیلات به متقاضیان نهضت ملی مسکن اعطا شده است.

مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: ۱۲۵ هزار و ۷۸۴ نفر ثبت نام کرده اند که حدود ۴۳ هزار نفر از آن‌ها واجد شرایط شناخته شده اند.

او با اشاره به اینکه تاکنون ۶۴ هزار واحد زمین برای متقاضیان آماده سازی شده است، افزود: ۲۵ هزار نفر نیز آورده داشته اند که زمین به آن‌ها تحویل شده است و ۲۱ هزار نفر نیز عملیات ساخت را شروع کرده اند.

مودی با بیان اینکه بیش از ۲.۵ برابر سهمیه ۴ ساله، زمین و تسهیلات به متقاضیان ارائه شده است، اظهار کرد: در ۳۰ شهر استان به صورت ویلایی زمین واگذار می‌شود و در بیرجند به دلیل تعداد زیاد متقاضی و کمی زمین‌های موجود، حدود ۱۱ هزار واحد زمین تاکنون در نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت تأمین شده که به صورت طبقاتی اعطا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: با همکاری بنیاد مسکن برای برخی از متقاضیان بیرجند، در روستا‌های اطراف زمین ویلایی اعطا شده و در آینده نیز زمین ویلایی به تعداد دیگری از متقاضیان اعطا می‌شود.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه هزینه ساخت در هر کدام از اشکال ساخت به عهده متقاضی است، ادامه داد: به دلیل افزایش قیمت‌های مصالح و دیگر هزینه ها، بر اساس شاخص‌های اعلامی از سوی سازمان برنامه و بودجه که به صورت هر ۳ ماه اعلام می‌شود، قرارداد‌های متقاضیان تغییر می‌کند و نرخ‌ها نیز عوض می‌شود که بر آورده‌ها تأثیر می‌گذارد.

مودی با بیان اینکه تأمین مصالح به صورت یکجا امکانپذیر نیست، زیرا آورده باید از سوی همه مردم پرداخت می‌شد و قسمتی از متقاضیان این توانایی را نداشته اند، تصریح کرد: در برخی قسمت‌ها این موضوع مدیریت شد تا خریداری‌ها صورت بگیرد و هزینه متقاضیان مدیریت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از رصد ۴۰ سایت نهضت ملی مسکن در استان گفت: نمایندگانی از سوی مردم نیز تعیین شده اند تا در جلسات حضور داشته باشند و در جریان موضوعات باشند.

او با اشاره به نهضت ملی مسکن در طبس گفت: ۴۰۰ هکتار در زمین پیش بینی کرده بودیم و ۴۰۰ هکتار نیز الحاق شده که روند تخصیص آن انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.