فاضلی فرد از افتتاح ۷۳ طرح و کلنگ زنی ۳ طرح دیگر در هفته دولت در بیرجند خبر داد.

فاضلی فرد فرماندار شهرستان بیرجند در برنامه پرسمان صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در هفته دولت ۷۶ طرح با اعتبار ۵ هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان کلنگ زنی و افتتاح می‌شود، گفت: ۷ طرح روز شنبه هفته آینده در شهرستان بیرجند به بهره برداری می‌رسد که واحد‌های مسکونی مقاوم سازی شده، یادمان‌های شهدا و خط انتقال ۱۱ اینچی گاز از جمله این طرح‌ها است.

او با بیان اینکه ۳ طرح در شهرستان کلنگ زنی می‌شود، افزود: نیروگاه خورشیدی نیز در دشت بجد احداث شده که افتتاح خواهد شد.

فاضلی فرد اظهار کرد: هزار و ۱۷۰ طرح در دولت سیزدهم افتتاح و ۱۴۳ طرح کلنگ زنی شده است که هزار و ۷۱۹ میلیارد تومان برای طرح‌های کلنگ زنی شده اعتبار پیش بینی شده است و مجموعا بیش از ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به طرح‌های نیمه تمام عنوان کرد: بخشی از طرح‌هایی که کلنگ زنی شده است باید تکمیل شود و در دولت سیزدهم نیز طرح‌های قدیمی تکمیل شده است.

او گفت: قطعات ۱۵، ۱۶ و ۱۷ راه آهن زاهدان - بیرجند - یونسی در حوزه شهرستان بیرجند است که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سایر قطعات نیز کار در حال انجام است.

فاضلی فرد با اشاره به نهضت ملی مسکن در بیرجند بیان کرد: در سایت ۲۷ هکتاری سایت اداری که در قالب آپارتمان‌های ۵ نفره ساخته می‌شود در مرحله نازک کاری است و در سایت زعفرانیه، ۴ هزار و ۲۷۷ واحد در مرحله اسکلت بندی است و ۲ هزار و ۵۸ واحد در مرحله سفت کاری بوده و ۸۱۶ واحد نازک کاری آن به اتمام رسیده و ۴۷ واحد نیز ساخت آن‌ها تکمیل شده و آماده واگذاری است.

فرماندار شهرستان بیرجند تصریح کرد: در شهر بیرجند آب استحصالی به صورت سر به سر مصرف می‌شود، اما در تابستان امسال مدیریت مصرف انجام و از قطعی جلوگیری شد؛ در برخی مناطق روستایی دچار تنش آبی شدیم و در برخی نقاط قطعی آب اتفاق افتاد که با ایجاد منابع جدید می‌توان این کسری را حل کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار