مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: با اجرای برنامه ۵ ساله تولید نفت، افق تولید نفت به ٣ میلیون و ٢٨٠ هزار بشکه خواهد رسید که بر میزان تولید کشور اثرگذار خواهد بود.

علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: بدون شک مسیر عزت، اقتدار و افتخار کشور از رهگذر علمی سازی می‌گذرد، صنعت نفت نیز پس از گذشت انقلاب اسلامی در مسیر علمی شدن گام‌های بلندی برداشته است. 

او با اشاره به طراحی، ساخت و تکمیل دانش فنی مته‌های حفاری در جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: ساخت مته‌های PVC توسط مجموعه جهاد دانشگاهی شهر اهواز، سند افتخاری بر تحقق اهداف سند چشم‌انداز و برنامه هفتم توسعه است.

دانشی بیان کرد: به گفته یکی از کارشناسانی که در حوزه ساخت مته‌های حفاری جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کرد؛ هنگامی که برای ارائه این دستاورد و عرضه آن در یکی از نمایشگاه‌ها به کشور دیگری رفته بودند، هیئتی متشکل از کارشناسان آمریکایی برای بازدید از نمایشگاه در محل حاضر شد، زمانی که اطلاعات مته حفاری را از کارشناسان ما دریافت کردند، تمام قامت در مقابل توانمندی متخصصان داخلی جمهوری اسلامی سر تعظیم فرود آوردند.

وی افزود: پس از بومی‌سازی مته حفاری به سبب اعتماد مجموعه وزارت نفت و دولت شریف سیزدهم، صد‌ها محصول دیگر بومی‌سازی شد و اتفاقات بسیار خوبی در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب رخ داد.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ادامه داد: مفتخریم که در سه سال اخیر شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در افتخارآمیزترین حالت پژوهشی، تحقیقاتی، علمی و تولید بار اول قرار گرفته است.

به گفته دانشی، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان سلطان تولید بار اول، پژوهش و تحقیق شناخته شده است.

وی به تخصیص ۴/۵ همت برای اجرای کار پژوهشی اشاره داشت و تصریح کرد: در ۱۰ سال پیش از دولت شریفه حضرت آیت الله رئیسی میزان کل پروژه‌های پژوهشی به ۸۰ میلیارد تومان هم نمی‌رسید؛ تنها در این ایام حدود یک و نیم همت پروژه اجرایی، قراردادی و در حال اجرا داریم؛ افزون بر آن حدود ۳ همت از نهاد علمی ریاست جمهوری مصوبه دریافت شده که در بهترین فرصت اجرا خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به نگاه ویژه حضرت آیت الله رئیسی به توانمندی متخصصان داخی و توجه ویژه ایشان به جوان‌گرایی ابراز داشت: مدیریت فعلی مناطق نفتخیز جنوب موفق شد تا با اجرای اقدامات پژوهشی، توجه به علم و دانش اقدامات موثری انجام دهد.

به گفته او کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سربازان اقتدار، پیشرفت، اقتدار و سند عزت کشور هستند.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به دستاورد‌ها و توفیقات این شرکت در حوزه دانش بنیان اشاره داشت و اظهار کرد:ساخت تجهیزات زود نصب شونده برای نخستین بار از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به یکی از مجموعه‌های توانمند خوزستانی سپرده شد، این شرکت مقدمات سنگینی را تا رسیدن به مرحله عقد قرارداد طی کرد در حال حاضر نیز کار روی ریل افتاده و نتیجه مطلوبی را در پی خواهد داشت. 

دانشی از ساخت نمونه پمپ‌های درون چاهی در مراکز دانش بنیان استان خبرداد و عنوان کرد: کار ساخت کویل نیز به یکی از مراکز دانش بنیان خوزستانی سپرده شده است و به طور حتم نتیجه خوبی برجای خواهد گذاشت، افزون بر آن اقدامات مطالعاتی، پژوهشی، تحقیقاتی و ساخت برخی وسایل دیگر نیز در استان خوزستان دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان استان خوزستان به منظور پایداری تولید در کنار مناطق نفتخیز جنوب قرار گرفته اند و تمام دانش خود را به میدان عمل آورده اند. 

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: در دولت شریف حضرت آیت الله رئیسی، مقدمات مطالعاتی و ساخت توربین صورت گرفت و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب موفق به عقد قرارداد توربین ١۶ مگاواتی صنعت نفت شد. 

دانشی با اشاره به آثار مخرب ناشی از تحریم بر خرید تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، ادامه داد: عزم و اراده برای ساخت توربین‌ها و کمپرسور‌ها درون کشور وجود دارد و امیدواریم با ساخت نمونه‌های داخلی این تجهیزات تا حد زیادی از گازسوزی جلوگیری کنیم. 

وی تصریح کرد: ملی مناطق نفتخیز جنوب در حوزه جغرافیایی خود ۴۵ میدان و بیش از ۶۲ مخزن دارد؛ یکی از کار‌های مهمی که این شرکت خود را برای انجام آن مکلف می‌دانست، انجام مدل سازی و ارتقاء سطح مطالعات مخازن بود؛ بدین ترتیب با جمع‌بندی‌هایی که انجام شد، توانستیم میزان نفت درجا مخازن را معادل ١۵ میلیارد بشکه افزایش دهیم که ۶ میلیارد آن نفت قابل استحصال است.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افق پیش روی تولید نفت در مناطق نفتخیز جنوب را روشن

ارزیابی کرد و گفت: در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برنامه‌ای ۵ ساله برای تولید نفت تدوین شد که از رهاورد آن میزان تولید در مناطق نفتخیز جنوب حدود ٣٠٠ هزار بشکه افزایش یافت؛ این امر موجب ارتقاء ثروت ملی و پایداری امور خواهد شد. 

برچسب ها: تولید نفت ، چاه نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.