حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: وزرای جدید بدانند مردم اهل تحلیل هستند و تصمیمات شما را ارزیابی می‌کنند.

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار کرد: به تعبیر رهبری اگر دیروز بودجه عمومی را به نفت گره نمی‌زدیم امروز گرفتار آثار‌های تهدید کننده نمی‌شدیم. دولت چهاردهم باید بیش از دیگران مطالعه کند تا تصمیم غلطی گرفته نشود.

امیرصباحی فرد نیز در پیش از خطبه‌های نماز جمعه هم عنوان کردند: تصمیم درستی که آیت الله رئیسی شهید خدمت ما در حذف ارز ترجیحی داشتند پر هزینه بود. اما بسیار مهم و درست برای آینده کشور بود و این تصمیمات نیاز امروز کشور ما است.

جامعه پر تلاش و پر انگیزه جوان ما محصول این خانه است آن هم با مدیریت شایسته سایر افراد خانواده با مدیریت پدر و مادر در خانواده و باید تصمیماتی بگیریم که برای آینده مردم ما پر برکت باشد.

وی همچنین با بیان سخنانی به زبان عربی از ملت و دولت عراق برای همراهی و برگزاری درست و با افتخار میزبانی راهپیمایی اربعین تشکر کرد.

در هفته دولت قرار داریم و دولت‌های کشورما ما باید با مقیاس شهید رجایی و شهید باهنر اندازه‌گیری شوند. باید همه جامعه تلاش کنیم که شهدا را الگو برای حرکت خویش قرار دهیم و به عمل صالح آنها اقتدا کنیم.

وی درباره افتخار آفرینی تیم المپیاد کشورمان گفت: این تیم با دستیابی به ۵ مدال طلا توانست رتبه نخست در جهان را کسب کند و این افتخار برای ایران و جوانان و نوجوان و آموزش و پرورش کشور مایه افتخار است. آمریکا، رومانی و کانادا بعد ما قرار گرفتند و این تفسیر روشنی از این سخن ماندگار امام است که از زبان رهبری هم شنیده‌ایم و آن جمله ما می‌توانیم است.

ابوترابی فرد ادامه داد: ما می‌توانیم با کشور‌هایی که با استعمار و استثمار به قدرتی رسیده‌اند رقابت کنیم. جایگاه خود را در جهان تثبیت کنیم و این نیازمند اراده استوار است.

خطیب نماز جمعه تهران درباره رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم اظهار کرد: یکی از وظایف مجلس که نقش مهمی را در کشور دارد بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت و برنامه‌های ارائه شده وزرای پیشنهادی برای رای اعتماد به دولت است.

وی ادامه داد: اخذ رای کم سابقه از مجلس دوازدهم به فرموده رهبر معظم انقلاب موفقیت بزرگ دولت است و ریاست محترم جمهور و اعضای محترم دولت باید از این اقدام که حکایت از تعامل عقلانی و علمی مجلس با دولت دارد و در راستای افزایش سطح هم افزایی دولت و مجلس در راستای ارتقای کارآمدی نظام با هدف برون رفت از مشکلات اقتصادی به خوبی استفاده کنند.

وی گفت: اسلام دین قدرت آن هم قدرت بر آمده از علم است و علی (ع) می‌گوید علم قدرت آفرین است و این که می‌بینید امت اسلامی دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده دستاورد اندیشه ناب قرآنی است.

بنابراین دولت محترم باید با نگاه به آموزه‌های قطعی قرآن از تمام ظرفیت علمی و کارشناسی و نیروی انسانی توسعه یافته، ظرفیت‌های متراکم در حوزه زیر ساخت‌های اقتصادی و اقتدار سیاسی و امنیت، قدرت بازدارندگی تحسین برانگیز ایران، وحدت و انسجام ملی اسلامی، عمق راهبردی استراتژی کشور برای تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها به خوبی استفاده کند.

وی ادامه داد: دولت وفاق ملی باید با ارتقای شایسته سالاری معنا پیدا کند. وزرای محترم در آستانه تصمیمات مهم مدیریتی قرار دارند و رئیس جمهور محترم توصیه کردندو هر انسان هوشمندی این توصیه را دارد و ملک تغییر فقط و فقط باید شاخص مهم شایستگی باشد و بنده خدمت وزرا می‌گویم مردم اهل تحلیل  هستندو تصمیمات شما را ارزیابی می‌کنند که ملاک تصمیمات شما ارتقای شایسته سالاری بوده یا نگاه سیاسی. ما باید شاخص را شایسته سالاری قرار دهیم.

ابوترابی فرد تصریح کرد: اقتدار ملی مرهون افزایش اعتماد عمومی است و همچنین دستاورد ارتقای کیفیت حکمرانی کیفیت اقتصادی است. از رئیس جمهور محترم و تیم اقتصادی انتظار می‌رود،   سطح حکمرانی اقتصادی را ارتقا ببخشند و این مهم به دست نمی‌آید مگر آن که نگاه بلند مدت اساس تصمیمات دولت باشد.

خطیب نماز جمعه کشور گفت: منابع کشور محدود است و باید اولویت‌های اساسی کشور را در دستور کار خود قرار دهیم. رشد هزینه‌های جاری کشور را باید مدیریت و کنترل کنیم.

وی ادامه داد: بنده زمانی که نایب رئیس مجلس بودم در یکی از دولت‌ها وزیر بهداشت به دفتر ما آمد و از افزایش هزینه‌ها سخن گفت. به ایشان گفتم لطفا شما استعفا بدهید. گفتم در حالی که درآمد‌ها کشور در حال کاهش است به چه دلیل برنامه‌ای دارین دکه باید افزایش هزینه داشتیم و باشیم، درحالی که  توانایی آن را داریم.

وی تاکید کرد: وزرای محترم اولین مسئله ارتقای بهره وری است و از ظرفیت‌های مدیرینی خود استفاده کنید و در پایان سال گزارش کنید که بهره وری چه مقدرا افیزایش پیدا کرده است. امروز در اقتاد می‌کوشند با هزینه کمتر کیفیت بیشتری را به ارمغان آورند، اما ساختار اداری ما بر عکس این موضوع است.

وی در انتها گفت: بودجه کشور ما ناتراز است در همین ۳ ماهه اول نیز این موضوع را شاهد هستیم. یعنی منابع دریافت نشده، اما هزینه انجام شده. دولت و مجلس بدانند با رشد غیر معقول و بدون دفاع هزینه‌ها نمی‌توان این ناترازی را اصلاح کرد.

وی ادامه داد:‌اصلاح ناترازی نظام بانکی و پولی و ناترازی انرژی هم از دیگر موضات مهمی است که باید به آن توجه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار