فعال اصولگرا درباره رویکردهای دولت چهاردهم نکاتی را بیان کرد.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت وفاق ملی بیان کرد: تلاش آقای پزشکیان در ریاست جمهوری این است که تمام ظرفیت‌های نظام را به کار ببندند تا بتواند بر مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نظام غلبه کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه افزود: پزشکیان معتقد است که نمیتوان با تکیه بر یک جریان سیاسی در کشور مشکلات را حل و فصل کرد. این نظریه اگرچه نظریه بسیار خوبی است، اما نیازمند آزمایشی جدی است. اما طبیعتاً اگر همه دست به دست هم دهند و در ذیل سیاست‌های کلان نظام و برنامه هفتم ظرفیت‌ها را به سمت هم افزایی هرچه بیشتر هدایت کنند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. حال باید دید که آقای پزشکیان میتواند محور چنین وحدتی باشد یا خیر!

وی با اشاره به تدابیر سیاست خارجی عباس عراقچی، ادامه داد: یکی از اقداماتی که وزیر خارجه کشورمان در دستور کار خود دارد موضوع تداوم منطقه گرایی در کشور است که نقش قابل توجهی در پیشرفت کشور، دور زدن تحریم‌ها و چندجانبه گرایی جهان و همچنین عدم اتکا به قدرت‌های بین المللی دارد، علاوه بر این موضوع توسعه سواحل مکران است که یکی از عوامل مهم در توسعه تجارت، اقتصاد و همچنین تحکیم امنیت و ثبات در جهان است.

ترقی بیان کرد: اگر ما در توسعه روابط خارجی بتوانیم به توسعه پیمان‌های منطقه‌ای روی بیاوریم قدرت‌های غربی نمیتوانند آسیبی به ما وارد کنند. همچنین پیوند اقتصادی ما با کشور‌های منطقه میتواند امنیت کشور را افزایش دهد و زمینه خنثی سازی تحریم‌های اقتصادی دشمن را به طور کامل قراهم کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه افزود: همان طور که در دولت شهید رئیسی منطقه گرایی به عنوان یک سیاست مطلوب دنبال و روابط بسیار خوبی با همسایگان منطقه برقرار شد، تداوم این روند، ما را در مسیر رشد توسعه بدون نیاز به قدرت‌های جهانی هدایت خواهد کرد.

او گفت: استفاده از این سواحل می‌تواند درآمد‌های ارزی کشور را افزایش دهد. کریدور شمال به جنوب به وسیله سواحل مکران می‌تواند منشاء درآمد‌های بسیاری برای کشورمان باشد. هم دولت شهید رئیسی بر این مهم تاکید بسیاری داشته اند و هم در برنامه هفتم  به این مساله تاکید بسیاری شده است.

خبرنگار: فاطمه تورانلو

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار