چراغی گفت: اکنون صهیونیست‌ها حق ندارند در محورفیلادلفیا نیروی سنگین داشته باشند، اما کابینه نتانیاهو می‌خواهد با حضور در این منطقه برگ برنده‌ای برای خود به دست آورد.

چراغی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با شبکه خبر درباره مذاکرات آتش‌بس و از سر گرفته شدن مجدد این مذاکرات اظهار کرد: علت اصلی که مذاکرات آتش‌بس چه در دوحه و یا در قاهره به نتیجه نرسیده شروط نتانیاهو و کابینه اوست. مسائلی مانند عقب نشینی نکردن از محور فیلادلفیا و نوار غزه  و تعدادی دیگر از شروطی است که مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین موافقت نکردن صهیونیست‌ها با شروط حماس مانند خروج ارتش اشغالگران از نوار غزه و بازسازی نوار غزه از دلایل دیگری است که هنوز مذاکرات آتش‌بس به نتیجه نرسیده است.

وی افزود:‌در نتیجه مذاکرات به مقصد نمی‌رسد و مقاومت اسلامی هم با این رفتار‌ها و با شروط صهیونیست‌ها موافقت نمی‌کنند و در مذاکرات هم شرکت نمی‌کنند؛  مذاکرات بیشتر بین میانجی‌ها، آمریکا و اسرائیلی‌ها در دوحه و مصر برگزار می‌شود.

چراغی گفت: صهیونیست‌ها در این جنگ اهداف اعلامی و غیر اعلامی دارند. یکی از اهداف اعلامی که نتانیاهو به دنبال آن است حضور در محور فیلادلفیا و به دست آوردن آن محور است. اکنون صهیونیست‌ها طبق معاهده‌ای که وجود دارد حق ندارند در محور فیلادلفیا نیروی سنگین داشته باشند، اما کابینه نتانیاهو می‌خواهد  با استقرار نیرو‌های خود در این منطقه برگ برنده‌ای برای خود به دست آورد و هدف اعلام نشده به چالش کشیدن نیرو‌های مصری در صحرای سینا است. مصری‌ها نیز  اعلام کردند که حضور صهیونیست‌ها در آن منطقه خط قرمز آن‌ها است و اجازه آن را نمی‌دهند.

چراغی درباره محور نتساریم اظهار کرد: این محور در وسط غزه و جنوب این شهر وجود دارد و صهیونیست‌ها در این محور که عرض آن ۴ کیلومتر است  در تلاش برای ایجاد پایگاه‌های نظامی هستند  تا کاری کنند برای همیشه در نواز غزه بمانند و به این ترتیب این منطقه را برای همیشه اشغال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار