رئیس کمیسیون شورا‌ها گفت: ورود فیلتر نشده اتباع به کشور غیر قانونی است و باید با آن برخورد شود.

محمد صالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به لزوم ساماندهی اتباع اظهار کرد: مجلس یازدهم طرحی مبنی بر ساماندهی اتباع خارجی را در دستور کار داشت که دولت سیزدهم نیز در این زمینه لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت را  ارائه کرد و ما طرح و لایحه مذکور را ادغام و به صحن فرستادیم که نوبت بررسی آن فرا نرسید.

وی افزود: اکنون این طرح در کمیسیون شوراها در حال بررسی است و به زودی با قید فوریت به صحن مجلس ارائه می‌شود ،بر این اساس یک شورای راهبری باید برای سیاستگذاری در حوزه اتباع خارجی اعم از اشتغال ،تحصیل و سرمایه گذاری شکل بگیرد.

بسیاری از اتباع با ویزای سیاحتی مشغول به کار می‌شوند/ مهمترین آسیب ورود فیلتر نشده این افراد تولد کودکان بی‌هویت است 

جوکار متذکر شد: ورود فیلتر نشده اتباع به کشور غیر قانونی است و باید با آن برخورد شود، چرا که قابل قبول نیست که این افراد تحت هر عنوانی وارد کشور شوند. بسیاری از اتباع با ویزای سیاحتی مشغول به کار می‌شوند در حالی که وضعیت اتباع باید از بدو ورود آنان به کشور رصد شود. دلیلی ندارد که هر کسی از مرز وارد شد به صورت آزادانه به هر شکلی که می‌خواهد کار کند و باید وضعیت این افراد در کشور مشخص باشد.

رئیس کمیسیون شوراها با بیان اینکه عدم ساماندهی اتباع آسیبهای اجتماعی بسیاری دارد، تاکید کرد: یکی از زیانهای ورود فیلتر نشده اتباع خارجی ازدواج آنان با دختران ایرانی و تولد فرزندان بی هویت است، لذا نیازمند قوانین مدونی در این حوزه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
در شهرستان جهرم اتباع کار را از کارگران ایرانی ربوده به طوری که از مغازه دار تا کارساختمانی همه از اتباع هستند و ۵۰ درصد از کارگران ایرانی بیکار هستند و روز بروز تعداد اتباع افزایش میابد و تا ۵ سال دیگر اتباع جهرم را افغانستان خود اعلام می نمایند و نماینده برای خود در مجلس انتخاب می کنند و گل ممد نماینده آنان می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
حال از خواب بیدار شدی مرد بی حساب اتباع سیاحتی یعنی چی افغانی تاریخ شناسی هست افغانی راه دادی حال شدی کارشناسی مرد بی حساب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
بیرون کنید.
سازماندهی چیه دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
جمعیت دو چیز در ایران
خارج از کنترل است یکی اتباع
دومی سگهای ولگرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
سگها ولگردی ایران صد شرف داره افغانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
بازم سگ های ولگردبهتره تا اتباع افغانی
آخرین اخبار