مراسم گرامیداشت شهدای دولت و خدمت با حضور اقشار مختلف مردم در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

آیت الله حاج ابوالقاسم، عضو مجلس خبرگان رهبری و سخنران مراسم گرامیداشت شهدای دولت؛ شهیدان رجایی و باهنر که با حضور پرشور مردم قدرشناس و مسئولان قم در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای؛ دولت شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهید آیت الله رئیسی نیز رهرو صدیق این شهدای بزرگوار بود.

وی به برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی شهیدان رجایی باهنر و رئیسی اشاره کرد و گفت: ولایت مداری و پیروی محض از ولی فقیه یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این شهدا بود و ما در تمامی عرصه زندگی شهیدان رجایی و باهنر پیروی محض از امام خمینی رحمت الله علیه و در زندگی آیت الله رئیسی نیز تبعیت و علاقه قلبی به امام خامنه‌ای را شاهد بودیم. 

آیت الله حاج ابوالقاسم ساده زیستی را یکی دیگر از ویژگی‌های شهیدان رجایی، با هنر و رئیسی عنوان کرد و گفت: این شهیدان خستگی را خسته کرده بودند و با قدر دانستن فرصت خدمت از هیچ تلاشی برای خدمت رسانی به مردم دریغ نمی‌کردند. 

وی پرهیز از تشریفات و توجه ویژه به محرومان را یکی دیگر از ویژگی‌های این شهدا عنوان کرده و گفت: رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی بار‌ها و بار‌ها به مناطق محروم سفر کرد و حتی در سفری که به خوزستان داشت یادآور شد تا زمانی که محدودیت‌ها و محرومیت‌ها وجود دارد به مناطق حتی صب العبور و دور افتاده سفر خواهند کرد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی را مجاهدانی خستگی ناپذیر توصیف کرد و گفت: این شهدا بار‌ها و بار‌ها توسط رژیم طاغوت دستگیر و شکنجه شدند، اما خللی در ایمان و اعتقاد آنها به وجود نیامد. 

وی در پایان یادآور شد: انقلاب اسلامی به سادگی به دست نیامده و شهدای بسیاری تقدیم کرده است و ما اگر ذره‌ای نسبت به این نعمت بزرگ ناسپاسی کنیم و این نعمات از ما دریغ شود و دیگر راه جبرانی نخواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار