کارشناس بازار سرمایه گفت: با حل مشکلات ساختاری از نرخ بهره و فاصله نرخ دلار نیمایی گرفته تا مشکلات قطعی برق و گاز در فصول مختلف، بازار سرمایه جانی دوباره می‌گیرد.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با وجود محدودیت دامنه نوسان ۲ درصدی و خبر‌های حمایتی در پی اعتراض‌ها از اوضاع آشفته بازار سهام و کال مارجین شدن بخشی از مشتریان کارگزاری‌ها، این هفته شاهد فضای تعادلی و افزایش تقاضا و بهبود معاملات بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: در مرحله اول تقاضا در سهام شاخصی، بزرگ و صندوق‌های اهرمی اتفاق افتاد و به مرور شاهد چرخش پول و افزایش نماد‌های مثبت و تلاش برای تثبیت در کف کنونی و افزایش قیمت بودیم.

وفایی همچنین اظهار کرد: گزارشات ماهانه برکدال می‌نشیند و شرکت‌ها با گزارش خوب مورد توجه قرار می‌گیرند البته در مجموع به دلیل قطعی برق و رکود حاکم مجموع گزارش‌های تابستان شاید دلچسب نباشد. نماد‌هایی که وضعیت بنیادی و چشم انداز مثبتی دارند، عرضه قابل توجهی ندارند و رشد قیمتی بیشتری رابه خود می‌بینند.

او افزود: سرعت رشد هفتگی نرخ نیما افزایش پیدا کرده و به عدد ۴۵۳۰۰ رسیده است که یکی از مهمترین پتانسیل‌های رشد سودآوری شرکت‌های بورسی خصوصا شرکت‌های بزرگ صادراتی است. با حل مشکلات ساختاری بازار از نرخ بهره و فاصله نرخ نیما تا مشکلات قطعی برق و گاز در فصول مختلف بازار جانی دوباره می‌گیرد. هرچند اهالی بازار همچنان منتظر تغییراتی در داخل سازمان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار