قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: کف قیمت مناسب خرید برنج داخلی هفته آینده بعد از تشکیل شورا در مجلس اعلام خواهد شد.

علی تیموری قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در آیین افتتاح همزمان ۷۸ پروژه شاخص بخش کشاورزی استان مازندران به مناسبت هفته دولت در محمود آباد، گفت: کف قیمت مناسب خرید برنج داخلی هفته آینده بعد از تشکیل شورا در مجلس اعلام خواهد شد و سپس برای میزان واردات تصمیم گیری می‌شود.

او افزود:طی ۱۰ سال گذشته یعنی تا سال ۱۴۰۱، هرسال حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن واردات برنج داشتیم امادر سال گذشته سیاست دولت این بود که به دلیل کاهش قیمت برنج، خرید در دستور کار قرار گرفت و واردات نصف شد و امسال همان برنامه ادامه دارد و خرید برنج از کشاورز هم داریم.

تیموری در بخش دیگری با اشاره به پایداری نسبی در بازار مرغ، گفت: تا چندماه آینده ذخیره داریم و مشکلی در این زمینه نداریم.

او افزود: باید زنجیره تولید را توسعه داد و از هر آنچه که به تکمیل زنجیره کمک می‌کند، حمایت کرد.

تیموری گفت: در بخش دام و طیور، مازندران جزو استان‌های نمونه است که باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود و تقویت ظرفیت‌ها باید الزام کار مدیران اجرایی باشد و قیمت مرغ یک پایداری نسبی در دولت در حال حاضر دارد که باید حمایت شود.

او افزود: خوشبختانه در این حوزه تا چند ماه ذخیره داریم و مشکلی نیست و در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار تن صادرات مرغ و بیش از ۶۰ هزار تن صادرات تخم مرغ داشتیم.

تیموری گفت: بحث تولید گندم در مازندران مختصر است، اما امسال با خرید صورت گرفته به مرز خودکفایی رسیدیم و امیدوارم در دولت جدید این روند ادامه داشته باشد، چون بکی از کالا‌های استراتژیک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار