مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، لازمه توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور را تلاش جهادی و همدلی مسئولان دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت که در سال‌های اخیر تعاونی‌های استان افزون بر ۷۰۰ میلیون دلار کالا به نقاط مختلف جهان صادر کردند.

ع️لی باقری  با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، فرارسیدن هفته دولت را فرصتی ارزشمند برای تشریح و تبیین اقدامات دولت و معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف دانست و افزود:‌ دستاورهای انقلاب اسلامی باید در قالب جهاد تبیین، به مردم بازگو و بیان شود.

وی با بیان اینکه سیره شهیدان رجایی و باهنر الگوی کاملی برای تمام مسئولان است، اظهار داشت: سیره و مشی حسینی و عاشورایی شهیدان رجایی و باهنر که لحظه‌ای از جهاد در راه خداوند و خدمتگزاری به خلق از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند، بهترین رهنمون برای دولتمردان، سیاستمداران و داعیه‌داران عرصه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمتگزاری به ملت شریف ایران است.

وی از افزایش صادرات تعاونی های مازندران به کشورهای هدف از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خبرداد و تصریح کرد: تعاونی‌های مازندران در مجموع بیش از ۷۰۰ میلیون دلار به کشورهای هدف صادرات داشتند.

️مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران از برگزاری ۳۵ جشنواره قدردانی از نخبگان جامعه کار و تولید استان مازندران با هدف انگیزه‌بخشی و تقویت روحیه همدلی در جامعه خبرداد و گفت: کانون کارآفرینان برتر رسمی در مازندران با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایجاد شبکه ارتباطی موثر بین کارآفرینان و دولت تشکیل شده است.

باقری با اشاره به راهبری تاسیس بیش از ۷۵۰ تشکل کارگری و کارفرمایی با هدف پیگیری امور صنفی جامعه هدف و نهادینه شدن فرهنگ تعامل و گفت و گو بین کارگر، کارفرما و دولت، اظهار کرد: بیش از ۲۵۰ هزار فرم تقاضای مشاغل سخت و زیان‌آور در کمیته های استانی با هدف صیانت از سلامت نیروی کار و پیشگیری از بروز بیماری‌های شغلی بررسی شده است.

وی از تدوین و تصویب آئین‌نامه‌های تخصصی حفاظت فنی و بهداشت کار به منظور پیشگیری از آسیب‌های شغلی و کاهش حوادث ناشی از کار خبرداد و گفت که تاکنون ۱۹ جشنواره معرفی تعاونی‌های برتر با هدف ترویج فرهنگ تعاون و معرفی الگوهای برتر به جوانان در استان برگزار شده است.

این مقام مسئول با اشاره به صدور بیش از ۵۵ هزار مجوز مشاغل خانگی با هدف حمایت از مشاغل خرد از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در مازندران، از پرداخت بیش از پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به صاحبان این مشاغل خبرداد.

باقری با اعلام اینکه سامانه‌های جامع روابط کار، جامع هوشمند تعاون، بیمه بیکاری و جستجوی شغلی در راستای ارائه خدمات شایسته به مردم راه اندازی شده است، گفت: با هدف برقراری عدالت مزدی، طرح طبقه‌بندی مشاغل در بیش از ۷۰ درصد واحدهای کارگری مازندران اجرا شده است.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.

تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

وی در تشریح روایت خدمت ۴۵ ساله دولت‌ها در راستای وفاق ملی در استان، از تشکیل بیش از ۱۴ هزار تعاونی در مازندران با عضویت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر با هدف تقویت اقتصاد مردمی خبرداد و خاطرنشان کرد: در طی این مدت بیش از ۳۰ اتحادیه شرکت‌های تعاونی در مازندران با هدف پیگیری امور تعاونی‌ها تشکیل و راه اندازی شد.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار