رسول باختر کارشناس حقوقی درباره وضعیت پرونده علیرضا بیرانوند توضیحاتی را بیان کرد.

رسول باختر کارشناس حقوقی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره اظهارات معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه صدور کارت بازی بیرانوند غیر قانونی است و او بازیکن غیر مجاز شناخته می‌شود، گفت: اصلا درست نیست. وقتی بازیکنی قراردادش را فسخ می‌کند، قرارداد قبلی اش تمام می‌شود و می‌تواند به هر تیمی برود و قرارداد ببندد. حالا کمیته تعیین وضعیت بررسی می‌کند و بعد از اینکه رسیدگی اش تمام شد رای را صادر می‌کند. اگر بازیکن  محروم شد از آن روز محرومیتش شروع می‌شود. اگر بخواهیم بگوییم که بازیکن از قبل هم غیر مجاز بوده است که محرومیتش خیلی طولانی‌تر و بیشتر از ۴ ماه می‌شود.

باختر درباره اینکه چرا پرونده بیرانوند به کارشناسان مالی ارجاع شده است، گفت: وقتی صحبت بین طرفین به وجود می‌آید که یک طرف قضیه می‌گوید که من پول را ریختم و طرف دیگر می‌گوید هنوز مقداری از مطالباتم مانده است و اعداد را می‌خواهند حساب و کتاب کنند، طبیعتا اعضای کمیته تعیین وضعیت نفراتی هستند که در بخش حقوقی تخصص دارند،  اما در بخش مالی آن تخصص لازم را ندارند. در این موارد به کارشناس مالی ارجاع می‌دهند. این امر متداولی هست  و در دادگاه‌های ما  هم اتفاق می‌افتد. کارشناس مالی از دیدگاه تخصصی این پرونده را بررسی می‌کند.

او درباره اینکه باشگاه تراکتور و بیرانوند مطمئن هستند که فسخ قرارداد قانونی بوده است، گفت: اینکه هر ۲ طرف قضیه فکر می‌کنند کارشان درست است، به طور طبیعی آنها نمی‌آیند بگویند که اشتباه کردند. در مورد رای باید صبر کنیم، چون اطلاعات و جزییاتی که در این پرونده هست در اختیار ما نیست و این مسئله‌ای هست که بیشتر از اینها نیاز داریم که اطلاعات را داشته باشیم و باید تمام حرف‌های طرفین را باید در لایحه‌هایی که می‌دهند و اسناد و مدارکی که ارئه می‌دهند مشاهده کنیم. شاید یک بخشی را در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح نکردند و به خاطر همین نمی‌توانیم اظهار نظر قوی کنیم.

کارشناس حقوقی درباره اینکه پرسپولیسی‌ها مدعی هستند که دخالت‌های سیاسی باعث شده که رای بیرانوند صادر نشود، گفت: دخالت سیاسی از زمانی مطرح شد که زنوزی ۲ مصاحبه کرد و این شائبه را به وجود آورد. متاسفانه فدراسیون فوتبال باید برخورد‌هایی که با بازیکنان و مربیان دارد با زنوزی هم باید چنین برخوردی می‌کرد که شما مگر نمی‌گویید که ما اسنادی داریم که اگر حکم صادر کنید منتشر می‌کنیم. وظیفه اش این است که طبق مقررات فدراسیون فوتبال مدارک را منتشر کند. من هنوز نشنیدم که زنوزی را به فدراسیون فوتبال دعوت کنند. نکته مهم‌تر این است که زنوزی دارد فدراسیون فوتبال را تهدید می‌کند و وقتی دارد این کار را انجام می‌دهد وظیفه فدراسیون فوتبال است که با زنوزی برخورد کند. وقتی که بازیکن یا مربی حرفی می‌زند ۲ میلیارد تومان جریمه تعیین کرده اند. وقتی موضوع به این مهمی وجود دارد هیچ برخورد و واکنش نبوده است. فقط تاج یک جمله گفته که اگر کسی مدرکی دارد رو یا منتشر کند. اصلا فایده‌ای ندارد و فدراسیون فوتبال باید طبق اساسنانه با زنوزی برخورد کند.

باختر درباره اینکه اگر دخالت سیاسی در پرونده بیرانوند دخیل باشد، چه اتفاقی می‌افتد، گفت: من بعید می‌دانم دخالت سیاسی صورت بگیرد. اما اگر دخالت‌های سیاسی در یک پرونده وجود داشته باشد خود فیفا از طریق کمیته اخلاق خود برخورد‌های لازم را طبق مقررات انجام می‌دهد.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار