اگر زمانی خانم‌ها مشغول صحبت هستند به دقت به حرف‌های آن‌ها گوش کنید و در لابلای صحبت‌هایش اگر لازم است، مطالبی را هم بگویید به خوبی می‌بینید که این کار نه چندان سخت چه تاثیر خوبی بر روی زندگی شما دارد.

هر چند که همسرداری بر اساس تجربه‌های مختلفی است که فرد در زندگی مشترک بدست می‌آورد، اما ارزش‌ها و ملاک‌های مربوط به این موضوع ممکن است در هر فرهنگی متفاوت باشد. در برخی از مواقع بدست آوردن تجربیات ممکن است بر زندگی فرد تاثیر زیادی بگذارد یا حتی بنیان خانواده را از هم بپاشد؛ بنابراین زوجین باید سعی کنند دانش و اطلاعات کافی را در این زمینه کسب کنند. شناختن شیوه‌های همسرداری به آنها کمک می‌کند، تا انتظارات یکدیگر را شناخته و یکدیگر را در مسیر زندگی بهتر درک کنند.

این نکته قابل ذکر است که در باور بسیاری از افراد وقتی صحبت از همسرداری می‌شود این موضوع را تنها مختص زنان می‌دانند. به اعتقاد این افراد برای این که زندگی مشترک دوام پیدا کند این زنان هستند که باید به نیاز‌ها و خواسته‌های همسران خود توجه کنند و سعی کنند به هر طریقی زندگی خوبی برای همسر خود مهیا کنند. بر اساس این تفکر مرد به جز کار بیرون وظیفه دیگری ندارد. این در حالیست که وقتی از همسرداری صحبت می‌شود، منظور هم مرد است و هم زن. این که هر کدام از آنها بتوانند با تجربیاتی که کسب می‌کنند سعی کنند همسر خوبی برای یکدیگر باشند اصل قضیه است. در ادامه سعی شده به برخی از نکات کلی که زوجین می‌توانند با بکارگیری آنها ارتباط بهتری با همدیگر داشته باشند، می‌پردازیم.

به همدیگر احترام بگذارید

احترام به همسر از اصول مهم زندگی مشترک به حساب می‌آید هر چه احترام بین زوجین بیشتر باشد روابط آنها صمیمی‌تر وعمیق‌تر می‌شود. رابطه‌ای که در آن این اصل مورد توجه قرار نگیرد دوام پیدا نمی‌کند یا اگر ادامه داشته باشد همیشه با توهین و دعواست. در جمع‌های دوستانه یا خانوادگی هرگز همسر خود را مسخره نکنید یا اگر از دست او ناراحت شدید سعی کنید در زمانی که تنها شدید علت ناراحتی خود را با او در میان بگذارید. هرگز در مقابل دیگران خصوصیات منفی همسر خود را بیان نکنید. هیچ گاه با توهین و تحقیر با همدیگر صحبت نکنید چرا که این کار باعث سردی رابطه می‌شود.

 همدیگر را سرزنش نکنید

سرزنش کردن همسر رفتاری بسیار خطرناک برای زندگی زوجین به شمار می‌رود. مسائل مختلفی مثل مشکلات خانوادگی، کاری، مالی و... می‌توانند منجر به این رفتار در زوجین شوند. به دلیل حس بدی که در فرد سرزنش شونده ایجاد می‌شود می‌تواند باعث ایجاد مشکلات عاطفی بین زوجین شود. نکته مهم این است که طرفین رابطه به نظرات همدیگر احترام گذاشته و به خاطر داشتن نظر متفاوت تحت هیچ شرایطی یکدیگر را سرزنش نکنند.

به حرف‌های یکدیگر گوش دهید

وقتی که همسرتان در حال صحبت با شماست یا این که دوست دارد در مورد اتفاقاتی که در طول روز برایش افتاده یا هر موضوع دیگری با شما صحبت کند حتما به سخنانش گوش کنید. با بی حوصلگی این کار را انجام ندهید چرا که گاهی همسرتان در برخی از مواقع دوست دارد در مقابل صحبت‌هایی که می‌کند شما با او همدردی لازم را داشته باشید. این موضوع برای خانم‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است که اگر زمانی آنها مشغول صحبت هستند به دقت به حرف‌های آنها گوش کنید و در لابلای صحبت‌هایش اگر لازم است، مطالبی را هم بگویید به خوبی می‌بینید که این کار نه چندان سخت چه تاثیر خوبی بر روی زندگی شما دارد.

مدیریت رابطه با خانواده همسر

 در بسیاری از موارد می‌بینیم که زوجین زیادی مشکلات خود را به خانواده‌های هم ربط می‌دهند. یکی از ترفند‌های مهمی که زوجین باید در زندگی خود از آن استفاده کنند، مدیریت رابطه با خانواده همسر است. در کنار این که رابطه محترمانه‌ای با خانواده همسر خود دارید باید حدود مشخصی برای زندگی مشترک خود تعیین کنید و رابطه معتدلی را با آنها داشته باشید. می‌توانید برای مسائل مهم زندگی از نظر آنها استفاده کنید، اما سعی کنید در اموری که فکر می‌کنید خودتان به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید آنها را دخالت ندهید. رابطه‌های بسیار نزدیک و بدون هیچ حد و مرز می‌تواند باعث بروز مشکلات شود.

در کار‌های منزل به یکدیگر کمک کرده و به نوعی وظایف هر کس را مشخص کنید

امروزه اکثر زنان، همپای مردان برای تامین هزینه‌های زندگی بیرون از خانه مشغول کار هستند؛ بنابراین وقتی که به خانه می‌آیند هر دو خسته هستند. این که فقط خانم بخواهد همه امور منزل را انجام دهد فشار زیادی به او وارد می‌شود و منصفانه نیست. در این موارد باید زوجین امور منزل را به نحوی بین یکدیگر تقسیم کنند که سنگینی بار مسئولیت بر دوش یک نفر نباشد و از طرفی از بروز مشکلات و تنش‌ها در رابطه جلوگیری کند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.