معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه ظرفیت نخبگانی و علما پای کار توسعه استان هستند و باید همه در کنار هم برای ساختن این نقطه از ایران اسلامی تلاش کنند.

 رضا شریفی در جلسه شورای اداری شهرستان خاش اظهار کرد: نوع کنشگری در مدیریت سیستان و بلوچستان سبب شده پیام وفاق، انسجام اجتماعی و وجود نخبگانی که بتوان از توانایی آنها در عرصه‌های ملی و بین المللی بهره برد به تهران منتقل شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر همه مردم مطالبه گری را از علما، ریش سفیدان، بزرگان و سران طوایف آموخته اند تصریح کرد: از این افراد یادگرفته ایم چگونه در سطح کشور مسائل را مطرح و حل کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با توجه به اینکه گردش نخبگانی در سیستان و بلوچستان ضعیف است باید تلاش کرد تا وزن نخبگانی استان را در تهران افزایش دهیم و این تجربه را با استان‌های همجوار نیز به اشتراک بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه هرگز کسی اجازه نداده سیستان و بلوچستان درگیر مسائل بومی و غیر بومی گری مدیران تبدیل شود ادامه داد: سیستان و بلوچستان همواره استانی ماموریت پذیر است و مردم نیز قدردان مدیرانی که با نگاه خدمت به این استان آمدند بوده اند.

شریفی عنوان کرد: همه مردم، علما، بزرگان، نخبگان و ریش سفیدان باید در کنار هم تلاش کنند تا سیستان و بلوچستان در کانون قدرت در بحث حکمرانی نقش داشته باشد.

وی به عقب ماندگی سیستان و بلوچستان در دهه ۸۰ اشاره کرد و افزود: بخشی از این عقب ماندگی ناظر به حوزه دولت‌ها، بزرگان، فضای اجتماعی، سیاسی و امنیتی حاکم در استان بوده که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با تعدادی از مردم سیستان و بلوچستان در تاریخ ۲۰ شهریور ماه سال گذشته به آن پرداخته است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در دهه ۸۰ سیستان و بلوچستان درگیر مسائل امنیتی شد از این رو استان حدود ۱۰ تا ۱۵ سال از استان‌های همجوار خود بویژه در حوزه زیرساختی عقب ماند در واقع این درگیری‌ها سبب شد تمرکز اجتماعی و مدیریتی در استان به هم بریزد.

وی خطاب به بزرگان، علما، ریش سفیدان، فرمانداران و بخشداران گفت: اکنون فضای متفاوتی در استان حاکم است چرا که توسعه سیستان و بلوچستان اولویت اول مسوولان دولت است و نقشه راه پیشرفت استان همان مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دهه ۸۰ به این منطقه خواهد بود.

شریفی بیان کرد: تعریف چند پروژه جدید منفعتی برای مردم سیستان و بلوچستان ندارد بلکه باید ابتدا همان پروژه های قبلی را ابتدا به سرانجام برسانیم سپس سراغ پروژه های بعدی برویم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در همه شاخص‌های زیربنایی، اقتصادی،ظرفیت سازی در مرز، سواحل مَکُران، شیلات و پتروشیمی شاهد رشد در سیستان و بلوچستان بودیم گفت: در حوزه اجتماعی یعنی امید و رضایت مردم از مسوولان، رشد قابل توجهی در استان داشتیم اما نیاز است همچنان این شاخص ها را ارتقا دهیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تروری که اخیرا در شهرستان خاش اتفاق افتاده سبب می شود هر چقدر ما بخواهیم سیستان و بلوچستان را به عنوان استانی صنعتی و در حال توسعه معرفی کنیم نقشه راهمان به هم بریزد.

وی خاطرنشان کرد: خبر ترور حافظ امنیت در خاش اکنون تیتر رسانه ها شده که به دنبال آن نا امنی شهرستان در همه جا مخابره خواهد شد که همین امر سبب آسیب رساندن به استان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار