آغاز طرح غربالگری اچ‌ای وی در مراکز خدمات جامع سلامت منتخب دانشگاه علوم پزشکی زاهدان غربالگری رایگان ویروس اچ‌ای وی (ایدز) در مراکز مشاوره رفتاری و مراکز خدمات جامع سلامت منتخب تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حال انجام است.

 مهدی زنگنه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به اهمیت شناسایی به موقع بیماران و دسترسی همگانی به آموزش و تشخیص، غربالگری اچ‌ای وی علاوه بر مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در برخی از مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ابتدای شهریور ماه سال جاری در حال انجام است.
 
وی ادامه داد: ترس افراد از قضاوت جامعه، نگرانی در رابطه با غیرمحرمانه بودن نتیجه آزمایش HIV، باعث شده بسیاری از افراد مبتلا از انجام آزمایش، خودداری کنند.
 
وی عنوان کرد: همچنین غربالگری کلیه مادران باردار نیز جهت پیشگیری از انتقال اچ‌ای وی از مادر به نوزاد (PMTCT) از سال ۱۳۹۵ در حال انجام است.

  زنگنه افزود: اچ‌ای وی یک بیماری عفونی قابل کنترل است که در صورت درمان به موقع می‌تواند تا پایان عمر بدون علایم و عوارض باشد. تنها راه تشخیص بیماری انجام آزمایش خون است که کمتر از ۲۰ دقیقه و به صورت رایگان و محرمانه انجام می‌شود.
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در حوزه درمان، دارو‌ها و آزمایشات افراد آلوده به ویروس اچ‌ای وی رایگان انجام می‌شود و مشاوره‌های روانشناسی، ماما و کارشناس بیماری‌ها در مراکز مشاوره رفتاری انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار