سخنگوی کرملین گفت: در صورتی که مقام‌های فرانسوی نتوانند شواهدی جدی از اتهام‌های وارده به دوروف ارائه کنند، احتمالا پرونده سیاسی است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در اظهاراتی با اشاره به دستگیری پاول دوروف مدیرعامل و بنیانگذار پیام‌رسان تلگرام در فرانسه، گفت: در صورتی که مقام‌های فرانسوی نتوانند شواهدی جدی از اتهام‌های وارده به وی ارائه کنند، احتمالا پرونده دوروف سیاسی است.

به نقل از خبرگزاری تاس، سخنگوی کاخ کرملین در جریان یک نشست مطبوعاتی از پاریس خواست تا در رابطه با دستگیری دوروف اسناد، مدارک و شواهد خود را ارائه کند تا ثابت شود که این کارآفرین به خاطر انگیزه‌های سیاسی دستگیر نشده است.

پسکوف در ادامه اظهاراتش اتهام‌های مقام‌های فرانسوی علیه بنیانگذار پیام‌رسان تلگرام را بسیار جدی خواند و تاکید کرد: این اتهام‌ها واقعاً به شواهد محکم و بزرگ نیاز دارد و در صورتی که مقام‌های فرانسوی نتوانند چنین شواهدی از اتهام‌های وارده به این کارآفرین ارائه کنند، دستگیری وی می‌تواند سیاسی تلقی شود.

سخنگوی کرملین در ادامه با اشاره به ادعای امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که گفته بود دستگیری مدیرعامل پیام‌رسان تلگرام در این کشور با دلایل سیاسی صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: اگر دولت فرانسه از ارائه شواهد مربوط به اتهام‌های ادعا شده علیه دوروف عاجز باشد، دقیقاً به معنی دخالت سیاست در این ماجرا است، همان چیزی که مکرون منکر آن شده است.

شبکه تلویزیونی TF ۱ فرانسه بامداد یکشنبه گزارش داد پاول دوروف موسس و مدیرعامل پیامرسان تلگرام در فرودگاه «بورژه» در خارج از پاریس پایتخت فرانسه بازداشت شد.

این شبکه افزود که دوروف با هواپیمای خصوصی خود در حال مسافرت بود که پس از خارج شدن از جت خود در این کشور بازداشت شد.

گزارش‌ها حاکی است که دوروف ممکن است به جرائم متعددی از جمله تروریسم، قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری، پولشویی و پورنوگرافی کودکان متهم شود.

رسانه‌ها اعلام کردند که دوروف ۳۹ ساله در حالی که محافظان وی را همراهی می‌کردند ساعت هشت شب به وقت محلی فرانسه بازداشت شد. جزئیات بیشتری در مورد بازداشت وی منتشر نشده است.

دوروف در سال ۲۰۱۳ به همراه برادرش نیکولای پیامرسان تلگرام را تاسیس کرد. بر اساس ارزیابی‌ها، این پیام‌رسان که رقیب واتس‌اپ به شمار می‌آید، در حال حاضر ۹۵۰ میلیون کاربر فعال دارد.

تخمین زده می‌شود که دوروف حدود ۱۲ میلیارد دلار ثروت داشته باشد. وی اوایل سال جاری میلادی گفت که تلگرام «یک سکوی بی‌طرف» باقی می‌ماند و یک «بازیگر ژئوپولیتیک» نیست.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار