مدیرکل پذیرش و اعزام عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از فوت ۷۸ نفر از زائران در ایام اربعین خبر داد.

در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ابراز امیداری کرد که با تدبیر رئیس سازمان حج و زیارت موانع موجود برطرف و سفر‌های عمره در زمان خود برگزار شود.

وی افزود: ما موظفیم با برنامه ریزی امور را به گونه‌ای پیگیری کنیم تا به تدریج زائران در صف انتظار اعزام شوند و مشکل هواپیمایی با برنامه ریزی حل شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه با هر روز تاخیر هزار نفر از تعداد عمره گزارانی که می‌توانند در دوره عمره به عربستان اعزام شوند، کاهش خواهد یافت، از سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت ایران ایر خواست که در مورد هزینه بلیت و تعداد پرواز‌ها آنچه را به نفع زائر است اقدام نمایند.

در این نشست، آقای غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز از سفر کارگروه مسکن به عربستان برای اجاره هتل‌ها در مدینه و مکه و تعاملات با شرکت‌های کشور میزبان برای آغاز سفر‌های عمره گزارش داد و گفت: پیگیری برای فراهم کردن مقدمات سفر‌های عمره ادامه دارد و همه تلاش می‌کنند که یک گام به جلو برداشته و با تعیین قیمت نهایی، تاریخ اعزام‌ها اعلام شود. 

در ادامه این نشست، ایمان شمسایی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج درباره پیگیری‌ها درخصوص تولید سامانه جامع عتبات گزارش داد و آقای حسینی رئیس سازمان حج و زیارت هم به مشارکت بانک در تولید این سامانه با توجه به نیاز‌های سازمان اشاره کرد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم ضرورت استفاده از امکانات روز و نرم افزاری با قابلیت‌های فراتر از نیاز‌های امروز با در نظر گرفتن مسائل نظارتی را خاطرنشان ساخت. 

این جلسه با گزارش سعید کوزه گران مدیرکل پذیرش و اعزام عتبات عالیات در خصوص تازه‌ترین آمار سفر زائران اربعین ادامه یافت. 

وی تعداد زائران ثبت نام شده در سامانه سماح را سه میلیون و ۵۷ هزار و ۸۱۸ نفر و آمار افرادی که ثبت نام خود را با پرداخت حق بیمه قطعی کردند دو میلیون و ۹۴۲ هزار و ۳۰۵ نفر اعلام کرد.

مدیرکل پذیرش و اعزام عتبات عالیات گفت: آمار جان باختگان موسم اربعین امسال ۷۸ نفر اعلام شده که ۱۳ نفرشان فاقد بیمه بودند.

وی اعلام کرد بیش از ۵۱ درصد زائران بسته اول و بیش از ۴۴ درصد بسته سوم و کمتر از ۴ درصد هم بسته دوم شرکت بیمه را انتخاب کردند.

برچسب ها: اربعین ، سماح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار