نخست‌وزیر انگلیس طی سخنرانی برای مردم این کشور از اتخاذ تصمیم‌های ناخوشایند خبر داد.

کی یر استارمر، نخست‌وزیر انگلیس امروز سه‌شنبه خطاب به مردم انگلیس گفت که «تصمیم‌های ناخوشایند» در کنار بودجه «دردناک» اکتبر در راه است.

استارمر هنگام سخنرانی در لندن هشدار داد که «قبل از اینکه اوضاع بهتر شود بدتر خواهد شد.» 

وی خاطرنشان کرد: در حالی که بودجه اکتبر «دردناک خواهد بود»، کشور باید «درد کوتاه مدت برای خیز بلندمدت» را پشت سر بگذارد.

استارمر ادعا کرد که همه چیز در حال حاضر «بدتر از آن چیزی است که ما تصور می‌کردیم» و افزود که وقتی «پوسیدگی عمیق» در مرکز یک سازه وجود دارد، باید به ریشه آن رسیدگی شود. 

وی ضمن تمجید از دولت جدید ادعا کرد که حزب کارگر در هفت هفته گذشته بیشتر از دولت قبلی در هفت سال انجام داده است. با این وجود، او هشدار داد که تغییرات نمی‌توانند «یک شبه» اتفاق بیفتند.

پیش از این بلومبرگ گزارش داد دولت جدید انگلیس با سخت‌ترین بحران پر کردن بودجه دولتی از دهه ۱۹۵۰ مواجه خواهد شد.

پل جانسون، مدیر مرکز تحلیلی موسسه مطالعات مالی انگلیس معتقد است برای حل این مشکل، دولت باید از میان سه گزینه انتخاب کند: کاهش دردناک مخارج خدمات عمومی، افزایش بار مالیاتی، که تقریباً به بالاترین حد خود در ۸۰ سال گذشته رسیده است یا به وام‌های جدید دولتی متوسل شود.

پس از رفراندوم خروج از اتحادیه اروپا، اقتصاد انگلیس با مشکلات متعددی از جمله افزایش تورم و همچنین کمبود راننده که به دلیل خروج بسیاری از آنها از انگلیس در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا و برگزیت بود، مواجه شد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار