یک مزدور آمریکایی از هرج و مرج در صفوف نیرو‌های مسلح اوکراین در منطقه کورسک خبر داد.

یک مزدور از شرکت نظامی خصوصی آمریکایی که شبه نظامیانش در حمله نیرو‌های مسلح اوکراین به منطقه کورسک روسیه مشارکت داشتند، از هرج و مرج در صفوف نیرو‌های مسلح اوکراین خبر داد.

این مزدور به ABC News گفت: «از ما خواسته شد برای کمک به عملیات تک تیرانداز به منطقه کورسک برویم. اما اکنون در آنجا هرج و مرج وجود دارد و ما در نهایت آن عملیات را انجام ندادیم.» 

این مرد که صورتش را با ماسک و چشمانش با عینک تیره پوشانده شده بود، گفت: «من واقعا نگران هستم که آنها (نیرو‌های مسلح اوکراین) به رغم تجهیزات چندان با مهارت و جنگجو نیستند.

به گفته این مزدور، خود آمریکایی‌ها درخواست کردند در تهاجم اوکراین شرکت کنند و در قالب تک تیرانداز در این عملیات شرکت داشتند. این مزدور تاکید کرد آنها تن‌ها یک روز در منطقه کورسک ماندند و به اوکراین بازگشتند.

از زمان آغاز حملات اوکراین به کورسک در تاریخ ۶ اوت (۱۶ مرداد) که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه آن را «اقدام تحریک آمیز بزرگ» خواند، بخش‌های غربی این کشور هدف حملات گسترده کی‌یف قرار گرفته و در مقابل روسیه نیز پیشروی‌های چشمگیری در دونتسک و جبهه‌های شرقی اوکراین داشته است.

اوکراین ادعا می‌کند که تاکنون یک هزار و ۲۶۳ کیلومتر مربع از خاک روسیه از جمله ۹۳ منطقه مسکونی را در کورسک تصرف کرده و ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری این کشور هدف از تهاجم نظامی ارتش خود به کورسک را ایجاد یک منطقه حائل اعلام کرده است.

دیروز دوشنبه ارتش اوکراین اعلام کرد که روسیه دو موج حمله پهپادی را به پایتخت این کشور آغاز کرده که براساس اطلاعات اولیه هیچ خسارت یا تلفاتی نداشته است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
البته ارتش مزدوران
آخرین اخبار