نماینده مجلس گفت: بهداشت و درمان جزو ۱۰ علوم و بهداشت دنیاست و ما باید در این زمینه در منطقه اول باشیم.

بابک رضا‌زاده عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اولویت‌های وزارت بهداشت و درمان در دولت چهاردهم گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی ما نسبت به قبل ضعیف‌تر شده‌اند و باید از نظر علمی پایگاه‌هایمان را قوی‌تر کنیم.

وی اظهار کرد: نیرو‌هایی که داریم را باید حفظ کنیم، چون متاسفانه الان فرار مغز‌ها خیلی شدید شده و تعدادی خودکشی در بین رزیدنت‌ها، دانشجویان و کادر درمان داشتیم که باید علت‌یابی شود که آیا به آینده امیدوار نیستند و چطور می‌شود که یک زمان همه می‌خواستند رزیدنت شوند، اما الان در استان اردبیل که حوزه انتخابیه بنده است رشته‌هایی هستنند که پر نمی‌شوند لذا باید پرسید چرا این‌طوری شده و آیا ما کاری که باید می‌کردیم را نکردیم به همین دلیل باید این موضوع را پیگیری کنیم.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس بیان کرد: بهداشت و درمان جزو ۱۰ علوم و بهداشت دنیاست و باید پیشرفته‌تر باشد، چون ما باید در منطقه اول باشیم و می‌توانیم همان‌طور که رهبر انقلاب گفتند هرچه خواستیم را انجام دهیم و می‌توانیم از این جایگاه خیلی بالاتر برویم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس درباره افزایش ظرفیت‌های پزشکی گفت: افزایش ظرفیت‌های پزشکی ناکافی نیست و ما باید ببینیم چند نفر از کشور خارج شدند و باید آنها را هم بررسی کنیم، چون الان باید علت اینکه پرستاران و ماما‌هایی که از کشور می‌روند را پیدا کنیم که آیا به‌دلیل حقوق پایین مشکل دارند که حتما همین‌طور است. 

وی افزود: حقوق و کارانه کادر درمان خیلی پایین است و کفاف زندگی این عزیزان را نمی‌دهد و ما باید فکری اساسی برای آنها کنیم تا دیگر مسئله زیرمیزی نداشته باشیم.

رضا زاده درباره بیمه‌ها بیان کرد: بیمه‌ها مشکلشان این است که دریافتی‌شان کم است و اگر تعهدی که به بیمه‌ها شده پرداخت شود دلیلی ندارد که مردم اذیت شوند لذا باید کمکشان کرد و اعتباری که دیده می‌شود پرداخت شود و تعرفه‌هایی که می‌خواهد بالا برود چطور باید بالا برود که این مسائل همگی چکش‌کاری می‌خواهد و باید کار علمی کرد و کار یک روز و دو روز نیست و باید فکر اساسی کرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار کرد: کشور‌های دیگر از ما بهتر نیستند و از نظر بیمه هم شاید از ما بیشتر مشکل داشته باشند، اما ما باید روال کار را درست کنیم تا افرادی که فقیر هستند بیشتر بتوانند از امکانات بهداشتی و درمانی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار