رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر اربعین حسینی هنوز به کشور بازنگشته‌اند.

سیدمجید میراحمدی جمعه شب در حاشیه بازدید از مرز شلمچه گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای هشت گانه برای شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین عازم عتبات عالیات شده اند و حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر نیز به کشور باز گشته اند.

وی افزود: حدود یک میلیون ۴۰۰ هزار زائر اربعین حسینی در عراق باقی ماندند که در حال بازگشت به کشور هستند و در سه روز آینده به کشور باز خواهند گشت.

رئیس ستاد مرکزی اربعین بیان کرد: رفت و بازگشت تدریجی توسط زائران اتفاق بسیار خوبی در اربعین امسال است که رضایتمندی طرف عراقی را در پیش داشت و این مهم در تردد آسان زائران کمک شایانی کرد.

وی با بیان اینکه تا یازدهم ماه صفر حدود یک میلیون ۷۰۰ هزار زائر عازم عراق شدند، گفت: وضعیت رفت و آمد و عدم توقف در مرزهای هشت گانه از اتفاقات مطلوب اربعین امسال است.

میراحمدی اظهار کرد: به لحاظ حمل و نقل نیز امسال مشکلی در مرزهای کشور و در عراق مشاهده نشد و بر اساس توافقی که از قبل با کشور عراق داشتیم تمامی نقاط ضعف از جمله مهیا شدن وسیله ایاب و ذهاب برای زائران اجرایی شد.

وی با قدردانی از همکاری خوب کشور عراق گفت: در عراق به لحاظ تعداد خودرو و کنترل کردن قیمت‌ها مشکلی پیش نیامد و زائران با کمترین دغدغه عازم کربلا شدند و به کشور بازگشتند.

میراحمدی با اشاره به شدت یافتن موج بازگشت زائران به کشور اظهار کرد: خط قرمز ستاد مرکزی اربعین حسینی امنیت و سلامت زائران حسینی است و هم اکنون شرایط بسیار ایده آل و روان است و روند تردد زائران حسینی به نحو مناسبی انجام می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: در مرز شلمچه بدلیل ایجاد زیرساخت‌ها رضایتمندی زائران را شاهد بودیم و در همه حوزه‌های اداری، انتظامی و مردمی، خدمات‌رسانی به زائران در این هوای گرم بسیار مناسب است و این خدمات باعث تردد آسان زائران شده است.

وی گفت: اتاق جنگ روانی معاندان و دشمنان تشکیل شد و فضای رعب آور در داخل ایران و عراق ایجاد کردند و تلاش داشتند این حماسه بزرگ حسینی را تحت الشعاع قرار دهند که در این هدف ناکام ماندند.

 بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی(ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز به مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.