فرمانده کل انتظامی کشور گفت: در این سوی مرز و آن سوی مرز توسط پلیس عراق و حشد الشعبی امنیت کاملاً برقرار است.

سردار "احمدرضا رادان" فرمانده کل انتظامی کشور در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون از مرز‌های هفتگانه کشور ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر خارج شدند و خوشبختانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر یعنی تقریباً ۵۰ درصد زائران بازگشتند.

وی با بیان اینکه امشب و فردا حجم زیادی از زائران قصد کربلا دارند و حجم دیگر از زائران باز خواهند گشت، افزود: همه مسائل از جهت ترددها، امنیت، انتظام و آمادگی برای ایستایی ۴ ثانیه را داشته باشند در همه مرز‌ها آماده هستند.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: مرز مهران و پس از آن شلمچه پرترددترین مرز‌ها بودند به گونه‌ای که از این مرز بالغ بر ۸۳۰ هزار نفر تاکنون خارج شدند و بیش از ۴۲۰ هزار نفر یعنی نزدیک به ۵۰ درصد بازگشتند.

این مقام ارشد انتظامی کشور ادامه داد: وضعیت تردد این نوید را می‌دهد که مردم سفر اربعین خود را مدیریت کردند و ان‌شاءالله تا پایان به همین صورت روان ادامه یابد.

سردار رادان خاطرنشان کرد: در این سوی مرز و آن سوی مرز توسط پلیس عراق و حشد الشعبی امنیت کاملاً برقرار است و هیچ گزارش ناامنی اعلام نشده و بحمدالله تا این لحظه مردم در آسایش خیال، سفر اربعینی‌شان را انجام می‌دهند.

وی افزود: وضعیت تردد زائران در بعضی مرز‌ها مقداری افزایش داشته‌ایم به خصوص در مرز خسروی ولی سرجمع تردد‌ها تاکنون نسبت به سال گذشته یکسان است.

فرمانده کل انتظامی کشور اظهار داشت: در راهپیمایی اربعین تاکنون سارقان نشان‌دار که قصد عبور داشتند متوقف شدند و بعضی‌ها که سابقه سرقت داشته و ترک جرم کرده بودند، تعهد گرفته شد و آن دسته که علم بر این داشتیم که قصد سرقت دارند از سفر آنها جلوگیری به عمل آمد.

وی در خصوص وضعیت تردد و تمهیدات پلیس برای بازگشت زائران بیان داشت: خوشبختانه وزارت راه و سایر دستگاه‌هایی که وظیفه خدمات را به عهده دارند آمادگی کامل دارند برای مسافران عزیزی که ناوگان حمل نقل عمومی را انتخاب کردند تا به اینجا به اندازه کافی وسیله نقلیه وزارت راه پیش بینی کرده است.

سردار رادان اظهار داشت: بالغ بر ۷۸ درصد مردم و زائران عزیزی که به وسیله نقلیه خودشان آمدند که از آنان درخواست داریم در زمان بازگشت، چون خستگی دارند قبل از حرکت استراحتی را داشته باشند و بعد ادامه راه را ادامه دهند.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: همکاران عزیز من که من دستبوس و پابوس آنها برای این خدمتی که در اربعین انجام می‌دهند هستم ولی از جمله ماموریت‌هایی است که آنها عاشقانه قدم گذاشتند و از هم سبقت می‌گیرند بر سر این که چه کسی عازم ماموریت اربعین شود چرا که بالاترین پاداش را آقا اباعبدالله، حضرت زینب (س) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.