معاون فرهنگی و هنری شهرداری تهران از جانمایی بیش از ۱۲۰۰ موکب در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در پایتخت خبر داد.

معاون فرهنگی و هنری شهرداری تهران از جانمایی بیش از ۱۲۰۰ موکب در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در پایتخت خبر داد.

حمیدرضا خونوئی با تاکید بر اینکه حدود ۱۴ کیلومتر از مسیر‌های شهر تهران برای برنامه جاماندگان اربعین پیش‌بینی شده است، گفت: آئین راهپیمایی جاماندگان اربعین در روز اربعین پس از نماز صبح از میدان آئینی امام حسین با قرائت زیارت اربعین و اقامه نماز صبح شروع می‌شود و اولین گروه‌ها از آن‌جا به سمت حرم حضرت عبدالعظیم در شهر ری حرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به جانمایی بیش از ۱۲۰۰ موکب در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین در پایتخت گفت: ۲۰۰ موکب داریم که به صورت خانوادگی اداره می‌شوند و بیش از ۱۲۰ موکب را خانواده معظم شهدا مدیریت می‌کنند.

حمیدرضا خونوئی افزود: بیش از ۱۰۰ موکب را نوجوان‌ها اداره می‌کنند و سایر مواکب، مواکبی هستند که هیئت‌های مذهبی شهر تهران در آنها حضور دارند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: خدماتی به راهپیمایان در روز اربعین داده می‌شود که خود شامل یک بخش فرهنگی و بخش کلی است که فضا را برای عزاداران آماده کنیم، به عنوان مثال مواکبی به نام موکب ام‌البنین در مسیر تعبیه شده که خدمات مادر و کودک ارائه می‌دهد و بانوان می‌توانند با فرزند خود در مسیر حضور یابند.

حمیدرضا خونوئی افزود: خدمات رفاهی نیز مانند هماهنگی اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی ویژه برای این مسیر تدارک دیده شده که زائران و عزاداران به راحتی بتوانند به نقاط ابتدایی که حرکت کردند باز گردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار