جانشین پلیس راه راهور فراجا گفت: پیش‌بینی می‌شود که اوج بازگشت زائرین اربعین حسینی را در روز‌های سوم تا پنجم شهریور ماه داشته باشیم.

سیاوش محبی جانشین پلیس راه راهور فراجا به آخرین وضعیت ترافیکی مسیر‌های منتهی به مرز‌های اربعین اشاره کرد و گفت: در خروجی مرز‌های استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، کردستان و آذربایجان غربی شاهد ترافیک هستیم. پیش‌بینی می‌شود که اوج بازگشت زائرین اربعین حسینی را در روز‌های سوم تا پنجم شهریور ماه داشته باشیم و در این بازه زمانی بیشترین حجم تردد را تجربه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ گره ترافیکی جدی گزارش نشده است، افزود: این موفقیت به لطف تدابیر اتخاذ شده و مدیریت مناسب جریان ترافیک حاصل شده است. اما با این حال، همچنان شاهد وقوع برخی تصادفات هستیم که عمدتاً به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان، سرعت غیرمجاز و سبقت‌های خطرناک رخ می‌دهد.

محبی با اشاره به ضرورت استراحت کافی زائرین پس از ورود به کشور گفت: در تمامی مرز‌های هفت‌گانه، موکب‌هایی برای استراحت زائرین پیش بینی شده است. با توجه به اینکه اکثر زائرین با خودروی شخصی به استان‌های مرزی آمده‌اند، اکیداً توصیه می‌کنیم که پس از عبور از مرز، چند ساعتی استراحت کنند و سپس به مسیر خود ادامه دهند. همچنین، همراهان زائرین باید توجه ویژه‌ای به راننده داشته باشند، زیرا خستگی و خواب‌آلودگی پس از پیاده‌روی طولانی در مراسم اربعین، می‌تواند منجر به افزایش خطرات رانندگی شود.

وی در ادامه به وضعیت ترافیکی محور‌های شمالی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: محور چالوس از ساعت ۱۳ مسیر جنوب به شمال به منظور کاهش بار ترافیکی یک‌طرفه خواهد شد.

جانشین پلیس راه راهور فراجا گفت: دیگر محور‌های شمالی کشور از جمله فیروزکوه، هراز و آزادراه قزوین-رشت نیز با ترافیک پرحجم، اما روان مواجه هستند.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار